הדרך משיקום לזהב אולימפי

(0)
לדרג

סיפורו של נועם גרשוני, שזכה במדליית זהב במשחקים הפאראלימפיים, הוא עדות לניצחון הרוח האנושית. ד"ר גבי זייליג, האחראי לשיקומו לאחר הפציעה: "הוא לא ויתר"

מאת: מערכת zap doctors

זכייתו המרגשת של נועם גרשוני במדליית הזהב בטניס במשחקים הפאראלימפיים בלונדון המחישה שוב עד כמה כוח רצון ונחישות הכרחיים לספורטאי.

גרשוני, בן 29, טייס מסוק אפאצ'י שנפצע אנוש במהלך מלחמת לבנון השנייה, עבר שיקום בבית החולים שיבא, ויכולתו לחזור במהירות למסלול החיים הדהימה את כולם. מנהל השיקום הנוירולוגי, ד"ר גבי זייליג: "נועם הגיע אלינו במטרה ברורה כדי לצאת מפה משוקם. הוא פשוט בא לעבוד קשה ולא לוותר. הוא נכנס לבית החולים במטרה לצאת ממנו כמה שיותר מהר ועם כלים שיעזרו לו לחיות ולנצח.

הוא נעזר במשפחה החזקה שלו ובנחישות האדירה שמלווה אותו בכל יום והצליח להתקדם באופן מרשים. נועם הוא קר רוח ומכוון מטרה. הדרך שלו להתמודד עם הפציעה ועם תהליך השיקום הייתה מופלאה. הוא למד להוציא את המקסימום ממה שהגוף שלו יכול לתת".

גרשוני החל לשחק טניס בכיסאות גלגלים רק לפני כשנה וחצי וזו מדליית הזהב הראשונה והיחידה של משלחת ישראל במשחקים בלונדון ומאז האולימפיאדה ב-2004. במהלך נגינת ההמנון בלונדון זלגו מעיניו של גרשוני דמעות של התרגשות ושמחה. לאחר מכן הוא התפנה לדבר עם בני המשפחה והכתבים שהקיפו אותו וקיבל ברכות מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהנשיא שמעון פרס. "זה כבוד להביא מדלייה. אני בשוק שזה קרה. לכל מי שיש מחשבה שהוא אינו יכול לעשות משהו - שייעשה ניסיון ולא יוותר", אמר.

בואו לדבר על זה בפורום שיקום נכים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום