"ישראל - שיאנית בביטוח סיעודי"

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות, ההוצאה על הביטוחים הפרטיים עלתה פי 5 בשנים האחרונות. מנכ"ל כלל בריאות: "כשיוסיפו 10 מיליארד שקל לתקציב הבריאות, נפסיק למכור ביטוחים"

מאת: מערכת zap doctors

תושבי ישראל רוכשים ביטוחים סיעודיים יותר מתושבים של כל מדינה אחרת, כך לדברי מנהל תחום כלכלת בריאות במשרד הבריאות, ניר קידר.

לדברי קידר, בכנס "עדיף" לביטוח שנערך אתמול (ד'), בשנים 1997-2007 עלתה ההוצאה על הביטוחים הפרטיים פי 5, ומדובר בהוצאה הגדולה ביותר של משקי הבית על בריאות. "ישראל אינה שיאנית העולם ברכישת ביטוחי בריאות פרטיים, אלא רק במקום השלישי. אבל בביטוחים סיעודיים אנחנו שיאני העולם", אמר. עוד הוסיף כי קיים פער של 20% בגידול בין מדד המחירים לצרכן ביחס למדד מחירי ביטוחי הבריאות: "אחוז ההוצאה הפרטית על ביטוחי בריאות בישראל קפץ באופן שאין לו אח ורע בעולם, אפילו לא בארה"ב, והוא גבוה משמעותית ממדינות ה-OECD".

המשנה לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון באוצר, רו"ח לי דגן, ציינה כי אחת הבעיות הקיימות בתחום היא הזמינות והסיכון הגבוה בגיל מבוגר, שמשמעותם פרמיית סיכון גבוהה, בעיקר בביטוח סיעודי. לדבריה, הצורך בביטוח הסיעוד עולה בצורה דרסטית לאורך השנים, והחל מגיל 80 הופך למשמעותי ביותר. הפתרון שאותו מציע האוצר הוא פרמיה קבועה או מוגדלת. כמו כן אמרה כי החל מינואר 2013 וכבר כעת האגף אינו מאפשר פרמיה שמשתנה באופן דרסטי, אלא רק פרמיה קבועה או מוגדלת הדרגתית.

ראובן קפלן, מנכ"ל כלל בריאות, התייחס לביקורת שהופנתה כלפי חברות הביטוח והזכיר כי "חברות הביטוח עושות גם טוב לאנשים, הן לא עושקות כל הזמן. ביום שבו המדינה תוסיף 10 מיליארד שקל לתקציב הבריאות, נפסיק למכור ביטוחי בריאות".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום