עבודה במשמרות מזיקה ללב

(0)
לדרג

סקירה: עבודה מחוץ לשעות העבודה המקובלות מעלה את הסיכון לאירועי לב ולשבץ מוחי; על עובדי המשמרות לשים לב למצבם הבריאותי ולהיבדק מדי שנה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עבודה במשמרות מסוכנת לבריאות. לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת British Medical Journal, לעובדי משמרות סיכון מוגבר לאוטם לבבי, אירוע מוחי ומחלות לב וכלי דם.

הממצאים מבוססים על תוצאות סקירה מקיפה, שכללה מחקרים רבים על עבודה במשמרות, החל משנות השישים ועד ימינו. בסיכומו של דבר זוהו 34 מחקרים, שהקיפו יותר משני מיליון משתתפים. מבין אלו, יותר מ-17,000 אובחנו עם אירוע כלילי מסוים, כ-6,500 אובחנו עם אוטם לבבי וקרוב ל-2,000 משתתפים אובחנו עם אירוע מוחי.

החוקרים מצאו כי עבודה במשמרות לוותה בעלייה של 23% בסיכון לאוטם לבבי, עלייה של 5% בסיכון לאירוע מוחי איסכמי ועלייה של 24% באירועים כליליים. הסיכונים נותרו עקביים לאחר התחשבות בגורמים שונים שיכולים להשפיע על הקשר. עבודה במשמרות לוותה בעלייה החדה ביותר בסיכון לאירועים כליליים (41%). עם זאת, עבודה במשמרות לא לוותה בסיכון מוגבר לתמותה מכל סיבה.

משמעות הממצאים היא שמאנשים העובדים בעבודה במשמרות, המוגדרת כעבודה מעבר לשעות העבודה השגרתיות מ-9:00 עד 17:00, נדרשת תשומת לב מוגברת למצב הבריאותי; עליהם להקפיד יותר על גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם ולבחון מדי שנה את איזון רמות הכולסטרול, לחץ הדם, היקף המותניים ורמות הסוכר בדם. כמו כן, על אנשים אלו להקפיד על שינה מרובה כאשר אינם עובדים, להתעמל ולאכול מוצרי מזון בריאים.

החוקרים ממליצים למעסיקים להקפיד על תוכנית בדיקות סקר רפואיות במקום העבודה, במידת האפשר. עליהם לאפשר לעובדים לקחת הפסקות כדי לנוח ולפרוק את המתח.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום