סוכרת: עלייה בתוחלת החיים

(0)
לדרג

מחקר: שיעור התמותה בחולי סוכרת נעורים ירד באופן משמעותי, בזכות טיפול מתקדם יותר. מומחה: "השיפור הטכנולוגי יביא לאורך חיים כשל אנשים בריאים"

מאת: מערכת zap doctors

בשורה לחולי סוכרת נעורים: בזכות התפתחות הרפואה, תוחלת החיים הולכת וגדלה. כך לפי מחקר אמריקאי חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת בירחון DIABETES.

לפי המחקר, שנערך באוניברסיטת פיטסבורג, למי שאובחנו עם סוכרת בגיל 17 ומטה בין השנים 1965-1980 - תוחלת חיים ארוכה ב-15 שנה לעומת בני אותו גיל שאובחנו בשנים מוקדמות יותר (בשנים 1950-1964). החוקרים הראו שיעורי תמותה של 60.8% בקרב קבוצת המתבגרים שאובחנה בשנים המוקדמות יותר, לעומת אחוזי תמותה בודדים של 16.2% באלו שאובחנו בשנים המאוחרות יותר. כלומר, תוחלת החיים הייתה ארוכה יותר בקבוצת הסוכרתיים שאובחנו בשלב מאוחר יותר, הבדל שנשמר ללא קשר למין הנבדקים או דרגת התבגרותם בעת האבחון.

לדברי פרופ' משה קרפ, אנדוקרינולוג מומחה לסוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת, והיועץ הרפואי של האגודה לסוכרת נעורים בישראל, חשיבותו של מחקר זה רבה. זאת משום שהוא מלמד אותנו על סוג הטיפול וחשיבותו; "הטיפול בשנים המאוחרות יותר היה אינטנסיבי ועם שימוש באינסולין אנלוגי מהיר יותר וארוך טווח. בנוסף, המעקב הקפדני אחרי הסוכרתיים מבחינת ניטור רמות הסוכר בדם באופן קבוע ושוטף, ומבחינת שיפור הרגלי האכילה והעלאת המודעות לפעילות גופנית סייעה לשיפור בהארכת תוחלת החיים", מסביר פרופ' קרפ.

בשנים האחרונות פורסמו מחקרים המראים בצורה ברורה כי התחלה של טיפול אינטנסיבי בילדים ומתבגרים עם סוכרת, עם פרוץ הסוכרת אצלם, באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מקטין משמעותית את סיבוכי הסוכרת העתידיים וגם משפרת את תוחלת החיים בכ-90% (בהשוואה למתבגרים בריאים).

"אין ספק כי שיפורים טכנולוגיים נוספים בשיטות הטיפול ובמעקב הרציף אחר איזון הסוכר בדם יביאו בעתיד את הסוכרתיים לחיות חיים מלאים וארוכים, בדומה לכל אדם בריא אחר", מוסיף פרופ' קרפ.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת נעורים - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום