מריחואנה: סיכון ללידה מוקדמת

(0)
לדרג

מחקר שבדק את הסיבות ללידה מוקדמת מצא לראשונה קשר בין המרכיב הפעיל בסם ללידה מוקדמת. גורמים נוספים הם לחץ דם גבוה, סוכרת, טיפולי פוריות ועוד

מאת: מערכת zap doctors

מריחואנה מכפילה את הסיכון ללידה מוקדמת, כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת PLoS One. לדברי החוקרים, זוהי הפעם הראשונה שבה נמצא קשר בין Tetrahydrocannabinol, המרכיב הפעיל במריחואנה, ללידה מוקדמת.

הממצאים מתבססים על נתוני מחקר מקיף שכלל 3,184 משתתפות, נשים בריאות ללא ילדים, שהחלו את המחקר בשבוע 15 להריונן. מתוך נשים אלה, כ-5% ילדו בלידה מוקדמת, כאשר בשני שליש מהלידות הקרומים היו שלמים ובשליש אירעה פקיעה של הקרומים.

בבדיקה של אורח חייהן של הנשים מצאו החוקרים כי גורמי הסיכון שהיו קשורים בסיכון הגבוה ביותר לפקיעה מוקדמת של הקרומים והובילו ללידה כללו יתר לחץ דם קל, שאינו דורש טיפל (עלייה של פי 10 בסיכון), היסטוריה משפחתית של סוכרת הריונית חוזרת (עלייה של פי 8 בסיכון), קבלת טיפולי פוריות הורמונליים מסוימים (עלייה של פי 4) ומדד מסת גוף נמוך מ-20 (עלייה של פי 2 בסיכון).

סיבות נוספות ללידה מוקדמת עם קרומים שלמים יכולה להיות היסטוריה משפחתית בולטת של לידת תינוקות במשקל נמוך (עלייה של פי 6 בסיכון). בנוסף, עלייה של יותר מכפליים זוהתה עם כל אחד מגורמי הסיכון הבאים: שימוש במריחואנה לפני ההריון; היסטוריה של רעלת הריון; היסטוריה של דמם נרתיקי; סוכרת מסוג 1 או 2.

החוקרים כותבים כי חוסר הדמיון בגורמי הסיכון הקליניים ללידה מוקדמת עם פקיעת קרומים וקרומים שלמים מעידה על מנגנונים פיזיולוגיים שונים בבסיס הגורמים השונים ללידה מוקדמת. יחד עם זאת ממצאי המחקר מספקים אזהרה נוספת בנוגע לחשיבות שינוי אורחות החיים לפני הניסיונות להרות.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום