קעקועי חינה - לא משחק ילדים

(0)
לדרג

משרד הבריאות מזהיר מפני השימוש ב"חינה שחורה" לצורך קעקועים, בשל תגובות אלרגיות חמורות. החינה עצמה היא חומר טבעי, אך מוסיפים לה אלרגן כימי ידוע

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני הסכנות הכרוכות בשימוש בחינה שחורה וממליץ שלא להשתמש בחומר לצורך קעקועים. כך לפי הודעה המתפרסמת היום (ד'), בעקבות דיווחים שהתקבלו על תגובות אלרגיות לאחר שימוש בקעקועי חינה שחורה.

השימוש בחינה לקעקועים נפוץ מאוד בארץ ונחשב לאטרקציה לילדים ונוער בירידים ואירועים. עם זאת התגובה האלרגית שעלולה להופיע מספר ימים לאחר ביצוע הקעקוע יכולות להתבטא בגרד, נפיחות, אודם ושלפוחיות. תגובות אלו אף יכולות לגרום לצלקות. אם מתפתחת תגובה אלרגית, יש לפנות לטיפול רפואי בהקדם.

חינה היא צבע צמחי טבעי אדום-חום הנמצא בשימוש קוסמטי נרחב במדינות מזרח התיכון והמזרח. חינה טהורה נחשבת לחומר בטוח מאוד ונדיר שיש תגובה אליה. אלא שבמקרה של קעקועי חינה, כדי לזרז את הצביעה ולהשאיר את הקעקוע לזמן ממושך יותר נהוג להוסיף לה חומר כימי בעל צבע שחור בשם פרה-פנלינדיאמיה או PPD. חומר זה ידוע כאלרגן תעשייתי שכיח. לפיכך, חינה שחורה וקעקועי חינה שחורה מעלים את הסיכוי לאלרגיה. יש לציין כי החומר אסור לשימוש כמוצר לקעקועים על העור בישראל ואזהרה ייעודית מופיעה על גבי תווית המוצר.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום