אומגה 3 תמנע התקף לב?

(0)
לדרג

מחקר: בקרב חולי לב שלא נטלו סטטינים, אך צרכו תוספי מזון המכילים את חומצות השומן, נרשמו פחות אירועי לב וכלי דם משמעותיים דוגמת התקף לב או שבץ מוחי

מאת: מערכת zap doctors

מחקר נוסף מחזק את הממצאים על התועלת שבחומצות שומן אומגה 3 עבור הלב. לפי הממצאים, בחולים בעלי היסטוריה של אוטם לבבי, שאינם מטופלים בסטטינים, תוספת חומצות השומן עשויה להפחית את שיעור אירועי הלב וכלי הדם המשמעותיים, דוגמת שבץ מוחי והתקף לב.

לדברי החוקרים, מחקרים שפורסמו לאחרונה לא הצליחו להדגים השפעה מועילה לחומצות שומן אומגה 3 לחולי לב, דבר שיכול לנבוע מהשימוש הגדל בסטטינים מאמצע שנות התשעים. במחקר הנוכחי, שפורסם לאחרונה בכתב העת European Heart Journal, ביקשו החוקרים להעריך אם לסטטינים השפעה על התועלת של חומצות השומן במניעת אירועי לב בחולים עם היסטוריה של אוטם לבבי.

החולים שהשתתפו במחקר חולקו לשתי קבוצות, אלה שנטלו טיפול קבוע בסטטינים (3,740 חולים) ואלה שלא (413 חולים). החוקרים בחנו בשתי קבוצות אלו את ההשפעה של הוספת טיפול יומי במינון 400 מ"ג של חומצות מסוג EPA עם DHA, ו/או ALA במינון של שני גרמים, על אירועי לב וכלי דם משמעותיים.

495 מטופלים בסטטינים (13%) ו-62 חולים שלא נטלו טיפול בסטטינים (15%) לקו באירוע לב וכלי הדם. נמצא כי כמות נוספת של חומצות שומן אומגה 3 בקרב מטופלים בסטטינים, לא הפחיתה את שיעור אירועי לב וכלי דם. יחד עם זאת, בקבוצת החולים שלא טופלו בסטטינים, רק ב-9% מהמטופלים בחומצות השומן תועד אירוע משמעותי, בהשוואה ל-18% מהחולים בקבוצת הפלסבו.

החוקרים מסכמים כי מתוצאות המחקר עולה כי לטיפול בסטטינים השפעה על התועלת של חומצות שומן אומגה 3 בהפחתת אירועי לב וכלי דם משמעותיים.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום