"דיאטת HCG מסוכנת לבריאות"

(0)
לדרג

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מזהיר את הרופאים והדיאטנים מפני שימוש בדיאטות דלות קלוריות, שללא השגחה עלולות לגרום לבעיות קשות ואף למוות

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מזהיר את אנשי המקצוע מפני דיאטות דלות קלוריות, המלוות בתוספים המתיימרים לגרום לירידה בתיאבון ולאחר מכן במשקל. "לאחרונה נפוצה תופעה של צריכת תפריטי דיאטות דלות מאוד באנרגיה, פחות מ-100 קלוריות - דיאטה זו מסוכנת לבריאות ויש להזהיר את המטופלים שלא לעשותה", מתריע ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' איתמר גרוטו, בחוזר שהפיץ אתמול (א').

לפי החוזר, תוסף התזונה נמכר כתרסיס או טיפות, והוא מהווה כביכול חיקוי צמחי להורמון HCG, הורמון המיוצר בתקופת ההריון ומשמש בעיקר כתרופת מרשם בטיפול באי פריון אצל נשים. תוסף התזונה המשווק בישראל אינו חומר פעיל או הורמון ביולוגי, אלא תוסף תזונה המופק מצמחי מאכל, למשל אצות, המותרות לשימוש כתוסף תזונה. ההמלצות לשימוש בתוסף הנמכר בצורת תרסיס, מלוות בהנחיות לאימוץ משטרי תזונה קיצוניים וכל זאת מבלי לשנות את אורח החיים המזיק.

"מסרים העלולים להטעות את הציבור"

המוצרים הנזכרים בהודעה מבטיחים "הבטחות שווא" לציבור כגון "פתרון מלא לבעיית עודף המשקל" באמצעות דיאטת רזון קיצונית, הבטחות כמו "שינוי מנגנון חילוף החומרים וחיסול מאגרי השומן המיותר בגוף", וכן "אתחול מחדש של הגוף כך שהוא לא יצבור עודף שומן בעתיד". משווקי הדיאטה טוענים כי היא "טבעית", "אינה פוגעת בגוף", "לא מפרקת רקמת שריר, אלא שומן עודף". לטענות אלו, מזכירים במשרד הבריאות, אין כל תימוכין מדעיים. המסרים שבדיאטות אלה אינם ניתנים להוכחה ואף עלולים להטעות את הציבור ולהזיק לבריאות.

"הטעיית הציבור חמורה אף יותר, מפני שנטען כי 'אין צורך להתעמל או לבצע פעילות גופנית בזכות השימוש בתוסף התזונה', דבר המגביר יותר את דילול רקמת השריר".
עוד מציין פרופ' גרוטו כ "דיאטות בזק דלות קלוריות, עם או בלי שימוש בתוספי תזונה למיניהם, כוללות המלצות העלולות להיות מסוכנות לציבור. משרד הבריאות, כמו גם מינהל המזון ותרופות האמריקאי (ה-FDA), מייעץ לאנשי המקצוע העוסקים בתחום, להנחות את מטופליהם שלא להשתמש בדיאטה זו, המוגבלת מאוד באנרגיה, כאמצעי לירידה במשקל וכן לא להשתמש בתוספי התזונה, הממליצים על שימוש בדיאטה זו המסוכנת לבריאות".

לפי הכתוב, דיאטה דלה מאוד באנרגיה, כ-100 קק"ל ליום, מסוכנת לבריאות. המשתמשים בדיאטה דלה מאוד באנרגיה נמצאים בסיכון מוגבר לתופעות לוואי הכוללות בין היתר חוסר באלקטרוליטים, הפוגע בפעילות השרירים והעצבים, ובעיקר בפעילות ובקצב הלב ואף למוות. ללא השגחה רפואית, ייתכן שהמשתמשים בדיאטה זו לא יקבלו אספקה נאותה של רכיבי תזונה חיוניים.

על פי רוב, ההמלצות לתזונה בריאה ומאוזנת הן כ-2,000 ו-1,000 קק"ל ליום לגברים ונשים בהתאמה. על מנת לרדת במשקל נהוג להפחית כ-100 קק"ל מהצריכה היומית. ירידה הדרגתית במשקל, המלווה בפעילות גופנית, המאפשרת בנייה ושמירה על מסת שריר היא הדרך הבריאה והמומלצת לירידה במשקל.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום