מרפאה לילדים הסובלים משיתוק מוחין

(0)
לדרג

בבית חולים רמב"ם נפתחה מרפאה חדשה שתשרת את ילדי הצפון הסובלים משיתוק מוחין. ילדים יוכלו לקבל זריקות בוטולינום טוקסין המרפות את השרירים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עד לא מזמן, מאות ילדים הסובלים משיתוק מוחין נאלצו לנסוע מבתיהם בצפון לבתי החולים במרכז הארץ כדי לקבל טיפול. כעת, יוכלו הילדים לקבל את הזריקה שלה הם זקוקים בקריה הרפואית רמב"ם.

במסגרת השירות, מפעילה מחלקת אורתופדיית ילדים ברמב"ם מרפאה חדשה, היחידה באזור הצפון, להזרקת הרעלן בוטולינום טוקסין (Botulinum Toxin), לילדים עם שיתוק מוחין הסובלים מספסטיות (כיווץ יתר של השריר) של הרגל. הטיפול קיים בסל הבריאות למעלה מעשור, אך עד זמן קצר ניתן רק במרכז הארץ ובדרומה.

שיתוק מוחין הוא הפרעה בתנועתיות וביציבות, הנובעת מנזק מוחי, שמתרחש לפני הלידה, במהלכה או זמן קצר אחריה. מחלה זו משפיעה על יכולות התנועה הנורמלית של השרירים ומפריעה לילד לבצע פעולות רגילות המתאימות לגילו כמו, זחילה, הליכה ואחיזה של עצמים כלשהם. כתוצאה מהפגיעה, נאלצים הלדים לפתח תלות בגורמים שונים כמו מטפלים או בני משפחה, בהתאם לחומרת הפגיעה.

הבוטולינום טוקסין, רעלן בעל תכונות המרפות שרירים, מוזרק לשריר וחודר לתוך סיבי העצב. פעולה זו מסייעת בחסימת שחרור האצטיל כולין (חומר כימי המעורב בהתכווצות השריר ובהפרעות תנועה), כך שחסימה זו מקלה משמעותית על התכווצות השריר והכאב המלווה אותה. הזריקה אמורה להתחיל להשפיע כבר אחרי יומיים שלושה, ולהגיע לאפקט מרבי כשבועיים לאחר מכן. כמו כן, התרופה עובדת לאורך 3-4 חודשים, עד שהעצבים יוצרים קשר חדש עם השרירים.

ד"ר מיכאל זיידמן, אורתופד בכיר ברמב"ם, מסביר כי: "הטיפול יכול להקנות לילד חלון הזדמנויות שיקומי ולדחות ניתוחים מתוכננים. מדובר בתהליך לא מורכב, ללא הרדמה או אשפוז. לאחר אבחון ובניית תכנית טיפולית, יוזמן הילד להזרקה עצמה ולאחריה המשך טיפול פיזיותרפי".

בואו לדבר על זה בפורום אורתופדיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום