סוכרת פוגעת בתפקוד המיני

(0)
לדרג

מחקר: נשים סוכרתיות בגיל העמידה דיווחו על רמות נמוכות של תשוקה מינית, שביעות רצון נמוכה מחיי המין ותדירות יחסי מין נמוכה יחסית לנשים ללא סוכרת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחלת הסוכרת פוגעת בפעילות המינית אצל נשים בגיל העמידה, כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Obstetrics & Gynecology. לפי המחקר, חולות סוכרת דיווחו על רמות נמוכות יותר של תשוקה מינית, שביעות רצון ממגע מיני ותדירות קיום יחסי מין, בהשוואה לנשים ללא סוכרת.

2,270 נשים בגילאי 40-80 השתתפו במחקר חתך גדול להערכת גורמי סיכון להפרעות במערכת השתן בנשים בגיל העמידה ובנשים מבוגרות, שנערך בין השנים 2003-2008. המדגם כלל 347 נשים חולות סוכרת שאינה מטופלת באינסולין, ו-139 נשים עם סוכרת מטופלת באינסולין. המשתתפות נשאלו גם אודות תדירות קיום יחסי מין, כולל אוננות, במהלך שלושת החודשים האחרונים.

59% מהנשים המטופלות באינסולין דיווחו על פעילות מינית בתדירות של פחות מפעם בחודש, וכך גם 57% מהנשים עם סוכרת שאינה מטופלת באינסולין, זאת בהשוואה ל47% מבין הנשים הלא-סוכרתיות. מבין הנשים עם סוכרת מטופלת באינסולין, 60% התלוננו על תשוקה מינית ירודה, בהשוואה ל-52% מהנשים הלא-סוכרתיות. תשוקה מינית ירודה דווחה גם על ידי 58% מבין הנשים עם סוכרת שאינה מטופלת באינסולין.

עוד עולה מניתוח הממצאים כי הסיכוי לשביעות רצון נמוכה מחיי המין היה יותר מכפול בנשים סוכרתיות שטופלו באינסולין, וגבוה בלמעלה מ-40% בנשים סוכרתיות שלא טופלו באינסולין, בהשוואה לנשים ללא סוכרת. בקבוצת הנשים שטופלו באינסולין נרשמה שכיחות גבוהה יותר של נשים שדיווחו כי הבריאות הגופנית הגבילה את הפעילות המינית שלהן.

בעקבות המחקר, ממליצים החוקרים לצרף פעילות מינית בנשים לרשימת התפקודים הנפגעים באופן משמעותי בעקבות סוכרת.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום מין ומיניות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום