כשלים בטיפול באלי הורביץ

(0)
לדרג

נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות קבע שהרופאים ב"שיבא" לא העריכו נכונה את מצבו של יו"ר טבע המנוח; ועדת הבדיקה: פער בין ציפיות המשפחה למצב בפועל

מאת: מערכת zap doctors

הצוות הרפואי לא העריך נכונה את חומרת מצבו של יו"ר טבע המנוח, אלי הורוביץ. כך לפי הודעה שמפרסם היום (ד') משרד הבריאות, בתום בדיקה שערך בעקבות טענות בני משפחתו הורוביץ לאחר מותו בנובמבר שעבר. מסקנות נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות חריפות אף יותר.

לפי המשפחה, הטיפול הרפואי שניתן להורוביץ בבית החולים שיבא היה לקוי; או כפי שתיארה ורד הורוביץ, בתו של התעשיין המנוח, בהלוויית אביה: "בשעות ערותך האחרונות ראית את פניה המכוערים של המדינה שאהבת... במשך שעות ארוכות המתנת שיגיע רופא למחלקה בה שהית ומצבך הלך והידרדר".

לפי ועדה הבדיקה של משרד הבריאות למשפחה ניתנה "הערכה אופטימית מדי", ועל כן היה פער בין ציפיות המשפחה לבין חומרת הפרוגנוזה הרפואית. נציב קבילות הציבור, פרופ' חיים הרשקו, הגיע למסקנות חריפות יותר וקבע כי הצוות הרפואי של המחלקה לא העריך נכונה את חומרת המצב מלכתחילה. בנוסף הצוות לא ידע על חומרת בדיקות המעבדה שנלקחו עוד בשעות הבוקר, ולא וידא את התוצאות. "כפועל יוצא", קובע פרופ' הרשקו, "לא הועברו אזהרות לתורנית המחלקה בעת חילופי המשמרות בשעה 16.00 ולא נעשה מאמץ לעקוב אחרי מצב החולה ולנקוט בצעדים טיפוליים כמתחייב. כמו כן, המשפחה לא עודכנה על חומרת המצב".

מסקנת ועדת הבדיקה היו כי "הערכת הצוות והדיווח למשפחה לא תאמו את חומרת המחלה והפרוגנוזה. למרות זאת הטיפול הרפואי שניתן למנוח היה על פי סטנדרטים מקובלים". לדעת הנציב, האירוע חשף חולשות בשיטת העבודה, אך אין לפטור מאחריות גם את המערכת הקובעת את החסר החמור באמצעים וכוח אדם במחלקות הפנימיות הכורעות תחת העומס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום