הרופאים נגד מס ההכנסה

(0)
לדרג

ההסתדרות הרפואית עתרה נגד רשות המסים, בטענה כי יש לבטל את המיסוי על מענקים שניתנו לרופאים שפנו לפריפריה ובחרו להתמחות במקצועות במצוקה

מאת: מערכת zap doctors

האם המדינה מעוניינת לתגמל רופאים העוברים לעבוד בפריפריה ובוחרים בהתמחויות זוהרות פחות לטובת החברה? כנראה שלא מבחינת המיסוי. ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) וכ-170 רופאים הזכאים למענקי פריפריה ומקצועות במצוקה עתרו היום (ד') נגד רשות המסים, בטענה כי המיסוי גבוה מדי.

בעתירתם מבקשים הרופאים כי המענקים שהוענקו לרופאים לא יהיו חייבים במס כלל או לחילופין שיוכרו כרווח הון וימוסו בשיעור של 20%-25%, ולא כהכנסת עבודה, ששיעור המס בגינה יכול להגיע ל-48%. הר"י והעותרים טוענים כי המענקים משולמים לרופאים שלא במסגרת יחסי עובד ומעביד. המענקים משולמים גם לרופאים שאינם עובדי מדינה ואף אינם כפופים להסכם הקיבוצי, ותכליתם קידום המדיניות הממשלתית לשינוי מהותי במערכת הרפואה הציבורית, לרבות בנושאי תקנים, חלוקת משאבים ומתן עדיפות למקצועות רפואה ספציפיים ולרופאים בפריפריה. זאת לאחר שהמדינה עצמה קבעה, כי אין מדובר בתשלומי שכר עבור עבודתם של הרופאים, אלא בגין התחייבות ארוכת שנים להתמחות במקצוע במצוקה או בפריפריה.

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי כבר היום חל שינוי משמעותי בעקבות ההסכם ומאות רופאים פנו לפריפריה ולמקצועות במצוקה. "אני חושש שרופאים שהסכימו לעשות שינוי מהותי במסלול חייהם לעקור לפריפריה או לבחור כמקצוע ההתמחות שלהם במקצוע במצוקה צפויים לשנות את בחירתם עקב המיסוי המקסימלי שרשות המסים החליטה עליו. וגם אלה שעתידים להחליט בעתיד, ישנו את החלטתם וכך כוונת ההסכם לא תתמלא". במקביל קיים ניסיון לקדם הצעות חוק שיטיבו את מצבם של הרופאים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום