בהריון? אל תעבדי קשה מדי

(0)
לדרג

מחקר חדש: עמידה ממושכת על הרגליים ושעות עבודה ארוכות של אמהות בהריון עלולות להשפיע על היקף הראש ועל קצב העלייה במשקל של העובר

מאת: מערכת zap doctors

נשים הרות העובדות שעות ארוכות או עומדות למשך פרקי זמן ממושכים נמצאות בסיכון מוגבר ללידת תינוקות עם היקף ראש קטן. כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Occupational Environmental Medicine.

לדברי החוקרים, אף כי בדרך כלל לנשים עובדות תוצאות הריון טובות יותר יחסית לנשים שלא עובדות, נראה כי גורמי סיכון מסוימים, הקשורים במקום העבודה, דוגמת חשיפה לכימיקלים, שעות עבודה ארוכות, עומס פיזי קשה, עמידה ממושכת ולחצים פסיכולוגיים, עלולים להשפיע לרעה על תוצאות ההריון.

במחקר הנוכחי השתתפו 4,680 נשים בהריון, שעבדו במשרה בתשלום. כל ההריונות היו במהלך השנים 2002-2006. בדיקות אולטרה-סאונד שימשו להערכת גדילת העובר, והחוקרים תשאלו את המשתתפות בנוגע לאופי העבודה שבה עסקו ואם כללה הרמת משאות כבדים, עמידה ממושכת, הליכה, או עבודה במשך שעות ארוכות או במשמרות לילה. החוקרים גם בחנו מספר משתנים בלידה, כולל גיל הריון, אורך התינוק, היקף ראש ומשקל לידה. הם התבססו על סולם דירוג להערכת הפעילות הגופנית. החוקרים מדווחים כי קרוב ל-40% מהנשים במדגם דיווחו כי בילו שעות ארוכות בעמידה, ו-45% דיווחו כי עבודתן דרשה הליכה רבה. רק כ-6% דיווחו כי עבודתן כללה הרמת משאות כבדים.

באופן כללי, לא נמצא קשר עקבי בין הנטל הגופני של העבודה או שעות העבודה ובין גודל או משקל התינוק בלידה. כמו כן, לא זוהה קשר עקבי עם לידה מוקדמת. עם זאת, בנשים שעבדו בעבודות שדרשו עמידה ממושכת, תועדה שכיחות מוגברת של לידת תינוקות עם היקף ראש ממוצע שהיה קטן ב-1 סנטימטר, בהשוואה לתינוקות שנולדו לנשים אחרות.

עוד זוהה קשר בין שעות עבודה ארוכות ובין תוצאות פחות טובות. החוקרים מדווחים כי 47.5% מהנשים עבדו 25-39 שעות בכל שבוע. 23% שהו למעלה מ-40 שעות במקום עבודתן. בהשוואה לנשים שעבדו פחות מ-25 שעות בשבוע, באלו שעבדו 25-39 שעות ובאלו שעבדו למעלה מ-40 שעות בשבוע קצב העלייה במשקל העובר ובהיקף הראש היה איטי יותר בממוצע ב-1 סנטימטרים בהשוואה לתינוקות אחרים. משקל הלידה של תינוקות אלו היה קטן ב-148-198 גרם, בהשוואה לתינוקות אחרים.

הבדלים בהיקף הראש וגודל העובר זוהו החל מהטרימסטר השלישי ואילך. החוקרים מאמינים כי תיתכן תועלת לנקיטת אמצעי זהירות בשבועות שלפני השליש האחרון.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה -הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום