אירוע מוחי: הצלצול הגואל

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי הודעה מוקדמת לבית החולים על אדם שעבר אירוע הובילה להערכה ובדיקות הדמיה מהירות יותר ולמתן טיפול בשלב מוקדם יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

טלפון מציל חיים. משני מחקרים חדשים עולה כי הטיפול בחולים עם אירוע מוחי ניתן מהר יותר כאשר צוותי הרפואה מודיעים לבתי חולים מבעוד מועד כי הם מגיעים עם חולה שעבר אירוע כזה.

למרות אף החוקרים כי בשליש מהמקרים ההודעה לא נמסרה לפני הגעת החולה לחדר המיון. כשההודעה ניתנה, היא הובילה להערכה ובדיקות הדמיה מהירות יותר, מתן tPA (טיפול העשוי לפרק את הקריש החוסם את כלי הדם) בשלב מוקדם יותר ומצב שבו חולים רבים יותר מתאימים לטיפול זה.

בשני המחקרים, שפורסמו לאחרונה בכתב העת American Heart Association Journal, בחנו החוקרים את הרשומות הרפואיות של כ-370,000 חולים עם אירוע מוחי שפונו על ידי צוותי רפואה לבתי חולים בין השנים 2003-2011. נמצא כי מבין החולים המתאימים לטיפול tPA, במקרים בהם ניתנה התראה מוקדמת מצד צוותי הרפואה נרשם סיכוי גדול יותר למתן הטיפול בתוך שלוש שעות. הזמן שחלף מהגעת החולה לחדר המיון ועד לבדיקת הדמיה היה קצר יותר משמעותית עם התראה מוקדמת של צוותי הרפואה, וכך היה גם עם הזמן שחלף מהגעת החולה לחדר המיון עד הכנסת עירוי.

התראה מוקדמת של צוותי הרפואה לוותה בסיכוי גבוה יותר להשלמת בדיקת הדמיה תוך פחות מ-25 דקות מהרגע שהחולה הגיע לחדר המיון, מתן הטיפול בתוך 60 דקות והכנסת עירוי בתוך פחות מ-120 דקות מהופעת התסמינים. היקף התועלת לחולים במונחים של שיפור הטיפול באירוע מוחי עם התראה מוקדמת של צוותי הרפואה היה משמעותי ומפתיע.

לפי החוקרים, הדרכות נוספות של הציבור ושל צוותי רפואה לתיאום תהליכי טיפול בחולים עם כאבי חזה, אירועים מוחיים וכדומה, צפוית להביא לשיפור נוסף בתוצאות הטיפול בחולים אלו.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה ושבץ מוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום