תרופה חדשה לסרטן השד

(8)
לדרג

בשורה לחולות: ה-FDA אישר את התרופה "אפיניטור", שתאפשר לטפל בהצלחה בחולות שפיתחו עמידות לטיפולים הורמונאליים, להשיב את הרגישות ולדחות כימותרפיה

מאת: יאנה גימפלביץ', מערכת zap doctors

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לאחרונה לשיווק בארה"ב תרופה חדשה לסרטן השד. מדובר בתרופת "אפיניטור" המשמשת זה מכבר לטיפול במספר סוגי סרטן, בין היתר בסרטן הכליה ובסרטן הלבלב, שנוספה לה כעת התוויה לסרטן שד גרורתי.

לדברי ד"ר נועה בן ברוך, מנהלת המכון האונקולוגי במרכז רפואי קפלן, הבשורה הגדולה של התרופה טמונה בכך שהיא תאפשר לחולות התגברות על העמידות שהגוף מפתח לטיפול תרופתי. "חלק מהגידולים יפתחו מנגנונים שגורמים לכך שגידול שבהתחלה הגיב לטיפול מתחיל לגדול מחדש. התרופה יעילה עבור חולות שיש להן גידולים שרגישים לטיפולים הורמונאליים שהפסיקו להגיב. בזכות התרופה, יהיה ניתן להחזיר את הרגישות ולעכב כמה שאפשר תחילה של טיפולים כימותרפיים. הטיפול בסרטן עובר מהפכה, כשהידע הביולוגי שלנו מתורגם לטיפולים ספציפיים ומדויקים ו'אפיניטור' היא סנונית הראשונה בטיפולים שנועדו להתגבר על בעיית פיתוח העמידות".

לתרופה אמנם קיימות תופעות לוואי, בהן פצעים בפה, דלקת ריאות כימית, פגיעות בעור ועלייה ברמת סוכר, אך מדובר בבשורה עבור אלפי חולות. כעת התקווה היא כי התרופה, שכבר הוגשה לוועדת סל הבריאות 2013, תאושר ותוכל לסייע להן.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום