כמה אלכוהול מותר בהריון?

(0)
לדרג

בניגוד להנחה לפיה מוטב להימנע מאלכוהול, מצא מחקר מקיף כי לצריכה של עד 8 מנות בשבוע אין השפעה גדולה על התפתחות הנוירו-פסיכולוגית של התינוק

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מחקר חדש מגלה כי בניגוד למה שחשבנו, לצריכה מעטה או מתונה של אלכוהול בשלב מוקדם של ההריון אין השפעה שלילית על ילדים.

לפי המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת BJOG: An International Journal of Obstetrics and Gynecology, ילדים שנולדו לאמהות שצרכו 1-8 יחידות אלכוהול בשבוע קיבלו תוצאות דומות לילדים לאמהות שנמנעו מצריכת אלכוהול במבחני אינטליגנציה, קשב ותפקוד ניהולי בגיל חמש. הממצאים תקפים גם לילדים לאמהות ששתו חמישה משקאות ומעלה בפעם אחת, מספר פעמים בודדות במהלך הריון מוקדם, בעיקר לפני שהבינו כי הן הרות.

לדברי החוקרים, מחקרים מעטים בחנו בעבר את ההשפעה של צריכת אלכוהול שבועית מעטה ושתיית אלכוהול מופרזת בשלב מוקדם של ההריון על ההתפתחות הנוירו-פסיכולוגית של הילדים. כעת הם עקבו אחר נתונים של כ-100,000 נשים וילדיהן. בגיל חמש שנים, 1,628 ילדים נבדקו להערכת רמת אינטליגנציה וכישורים וכן נערכו מבחני אינטליגנציה לאמהות.

בהערכת הממצאים, החוקרים לקחו בחשבון גורמים שונים שיכולים להשפיע על הקשר, כולל עישון של האם לפני הלידה ומדד מסת הגוף של האם לפני ההריון. במהלך חמש שנות מעקב, הם התייחסו לרמת ההשכלה של ההורים, המצב המשפחתי, עישון של ההורים לאחר הלידה, המצב הבריאותי של הילד וגורמים נוספים רבים.

מהנתונים עלה כי לצריכת אלכוהול שבועית ממוצעת - עד 8 מנות בשבוע או צריכה מקבילה לחמש כוסות בפעם אחת לא הייתה השפעה משמעותית. עם זאת, החוקרים מצאו כי בילדים שנולדו לאמהות שצרכו 9 יחידות אלכוהול בשבוע או יותר, היו מדדי האינטליגנציה מעט נמוכים יותר, וכך גם מדדי קשב נמוכים יותר, בהשוואה לילדים לאמהות שנמנעו מאלכוהול.

החוקרים מקווים כי ממצאי המחקר יקלו על הדיונים והחששות הנוגעים כיום להשפעה של צריכת אלכוהול על התפתחות עוברים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום