בקרוב: הסוף לעישון בחדר מדרגות

(0)
לדרג

מגבלה נוספת למעשנים: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את התיקון לחוק מניעת העישון, לפיו ייאסר העישון בשטחים משותפים בבתי מגורים, במשרדים ובמקומות עבודה

מאת: מערכת zap doctors

הסוף למחששה בחדר המדרגות. מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון שעיקרה איסור עישון בשטחים משותפים בבנייני מגורים ובמקומות עבודה.

הצעת החוק נועדה לאסור עישון בכל מקום המוגדר כרכוש משותף, גם בבניין המשמש למגורים או למסחר, אלא אם כן קיים חדר נפרד שהוקצה לעישון בידי הנהלת הבניין או ועד הבית.

בדברי ההסבר להצעה של ח"כ כרמל שאמה הכהן (הליכוד), נכתב כי "מטרתה של הצעת חוק זו היא למנוע סבל מצד דיירים או עמיתים לעבודה שאינם מעשנים. החוק הקיים למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון איננו אוסר על עישון בשטחים משותפים כגון חדרי מדרגות ולובי, על אף העובדה שיש בכך כדי לגרום לסבל רב מצד הדיירים בבניין המגורים או בניין משרדים.

"על כן, מוצע לאסור עישון גם במקומות אלו ובכך למנוע עישון פסיבי של הדיירים הנמצאים במקומות אלו, ואולי אף להביא לירידה בשיעור העישון של דיירי הבניין עקב הצורך לצאת מחוץ לבניין על מנת לעשן".

34 ח"כים תמכו בהצעה, ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לצורך הכנתה לקריאה ראשונה.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום