הלל יפה: אמהות מחליפות לפג שננטש

(0)
לדרג

עמותת "חיבוק ראשון" מחברת בין תינוקות בודדים לאמהות שעוטפות אותם בהרבה חום ואהבה. מנהל מחלקת יילודים ופגים: "צופים לתינוק עתיד טוב". צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

זה חודש ימים מאושפז בפגיה של המרכז הרפואי הלל יפה תינוק יפה מראה, שאין מי שלא מתאהב בו במבט ראשון. אלא שהתינוק הזה לא כמו כולם - אין לו את מה שיש לרוב התינוקות בימיהם הראשונים - חיבוק מאמא.

התינוק ננטש על ידי אמו, שהשתמשה בסמים במהלך כל הריונה ונמצאת כעת בתהליך בגמילה. לצד הצוות הרפואי המטפל בתינוק, פועלות ארבע אמהות במשמרות המטפלות בתינוק במסגרת פרויקט מיוחד בשם "חיבוק ראשון". דנה יניב, תושבת קיסריה ואם לארבעה, היא אחת מהאמהות אלה. היא שרה לפג הקטן שירים, מחייכת אליו, ובעיקר, מחבקת אותו. כשהיא תסיים את המשמרת, יגיעו להחליף אותה ולהמשיך לחבק את הפג "מסביב לשעון".

שיתוף הפעולה בין בית החולים לעמותה החל לפני כשנתיים. העמותה הוקמה בדצמבר 2004 כדי לספק חלופה לתינוקות שננטשו וזקוקים למגע וחום אמהי עד לאימוצם או חלופה אחרת. זאת על רקע הנתונים לפיהם מדי שנה כ-300 תינוקות שננטשים על ידי הוריהם מסיבות שונות. על תינוקות אלו נגזרת בדרך כלל שהות ממושכת בבית החולים. למרות הטיפול הרפואי המסור, החלק הרגשי עלול להיות מוזנח בשל עודף משימות של הצוות. לפיכך משלימה פעילות העמותה ככל האפשר את החסך הרגשי. "ישנם מחקרים שמוכיחים ששלושת החודשים הראשונים לחיי התינוק הם קריטיים לתהליך הסתגלותו לעולם, לתחושת הביטחון שלו ולהתפתחותו", מסבירה יסמין פרץ, האחות האחראית של יחידת הפגייה בבית החולים. "מכיוון שלאחר הלידה היה ברור שהתינוק יצטרך טיפול גמילה ארוך, מיד פנינו לעמותה, והם שלחו את המתנדבות".

"מבחינה רפואית", מסביר ד"ר מיכאל פלדמן, מנהל מחלקת יילודים ופגים, "מצבו של התינוק השתפר מאוד מאז שנולד והועבר לפגיה. הוא עבר כאן תהליך לא פשוט, אבל הוא פייטר לא קטן, ומלבד הסיוע הטיפולי המסור הוא מקבל גם תמיכה רגשית מצוינת כל אלו בהחלט צופים לו עתיד טוב".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום