זהירות, קדחת הנילוס כבר כאן

(6)
לדרג

מתחילת הקיץ חלו 3 בני אדם במחלה, 4 נוספים נושאים לפי החשד את הנגיף. משרד הבריאות קורא לציבור להשתמש בתכשירים דוחי יתושים ולדווח על מטרדי יתושים

מאת: מערכת zap doctors

מתחילת קיץ 2012 אובחנו 3 בני אדם כחולים בנגיף קדחת מערב הנילוס. בנוסף, 4 איש נבדקו בחשד שנעקצו והם נושאים את המחלה. כך עולה מהודעה שמפרסם היום (ד') משרד הבריאות.

מתוך כלל המקרים המדווחים, 5 בני אדם פיתחו את המחלה במחצית השנייה של יוני ותחילת יולי 2012. לשם השוואה, בשנה החולפת דווח על 41 מקרים ודאיים או משוערים של המחלה.

משרד הבריאות ממליץ לציבור לנקוט אמצעים למניעת עקיצות יתושים, כגון: שימוש בתכשירים דוחי יתושים, ברשתות לחלונות ובלבוש מתאים. שימוש במאווררים היוצרים מערבולת רוח המפריעה לתנועת היתושים, הוא אמצעי הגנה טוב גם בשעת שינה.

חשוב לאתר ולסלק מקורות דגירה בסביבת הבית. מקור כזה עשוי להיות כל סוג של מים עומדים, ולו גם בכמות קטנה, בחצר ובסביבת הבית. מומלץ לדווח לרשות המקומית על מטרדי יתושים ומאגרי מים בהקדם האפשרי, על מנת לנטר את המחלה ולטפל ביתושים האחראים על הפצתה.

קדחת מערב הנילוס, נא להכיר

קדחת מערב הנילוס (קמ"ה) היא מחלה הנגרמת על ידי נגיף קדחת מערב הנילוס (נמ"ה), ומועברת לבני-אדם ולבע"ח שונים בעקיצת יתוש. המחלה הינה בעלת שכיחות גבוהה בישראל בעיקר בין החודשים יולי עד נובמבר. המחלה אינה עוברת ישירות מאדם לאדם או מבעלי חיים לאדם.

מדובר בעיקר במקרי מחלה קלה, דמוית שפעת, עם מספר מקרים קשים יותר, כגון דלקת מוח חדה. לרוב, המחלה נטולת תסמינים או קלה ביותר. תקופת הדגירה היא 15-3 ימים, בדרך כלל שישה ימים. התחלת המחלה פתאומית, וכוללת לרוב חום, כאב ראש, כאבים בשרירים ובפרקים, ולעתים לימפאדנופאתיה (מחלה של קשרי הלימפה), פריחה, כאב עיניים, בחילה ושלשול.

קבוצות הסיכון לסיבוכים הם: גיל מעל 60 שנה, חולי סוכרת, חולים אונקולוגיים ומושתלים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום