הריון: האם התרופות בטוחות?

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש בהשתתפותן של יותר מאלף נשים, נטילת תרופות אנטי דלקתיות (שאינן סטרואידים) ללא מרשם, בשלב מוקדם של ההריון לא מהווה סיכון להפלה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לנשים בהריון מומלץ ככלל להתייעץ עם רופא בכל הנוגע לנטילת תרופות, בשל החשש מהפלה או מהפגיעה בעובר. יחד עם זאת, מחקר חדש מגלה כי לפחות בכל הקשור לתרופות ללא מרשם ממשפחת NSAID (תרופות אנטי דלקתיות שאינן סטרואידים) דוגמת אספירין, איבופרופן ונפרוקסן, אין מה לחשוש. נטילת תרופות אלה בשלב מוקדם בהריון לא כרוכה ככל הנראה בעלייה משמעותית בסיכון להפלה. כך לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Obstetrics & Gynecology.

החוקרים מדווחים כי 1,185 (43%) נשים מתוך סך המשתתפות במחקר הנוכחי, שמספרן עמד בסך הכל על 2,780, דיווחו כי נטלו טיפול תרופתי ללא מרשם החל מהווסת האחרונה ועד השבוע השישי להריון. בקרב כל המשתתפות נרשמו 367 (13%) הפלות ספונטניות. מניתוח הנתונים לא עלה קשר בין הטיפול בתרופות לסיכון להפלות אלה. כמו כן לא זוהה קשר בין משך נטילת התרופה (מ-0 עד ליותר מ-7) לסיכון להפלות. התוצאות נאספו במהלך 6 שנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה הצביעו על קשר אפשרי בין טיפול בתרופות ממשפחת NSAID להפלות. מחקרים אלה התמקדו בתרופות מסוג איבופרופאן ונפרוקסן. לדברי החוקרים, המחקרים התמקדו בתרופות הנמכרות עם מרשם רופא, שככל הנראה ניתנות במינונים גבוהים יותר ומשקפות סיכון שונה המיוחס לחשיפה ל-NSAID מזה שתואר במחקר הנוכחי.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

הריון ולידה
תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום