"מאה חולי איידס לא מטופלים"

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בדיון בכנסת כי התקציב לטיפול בחסרי מעמד יעמוד על 3 מיליון שקל. מטופלת לשעבר במרפאת לוינסקי: "היום אני בריאה ומאושרת"

מאת: מערכת zap doctors

בישראל כמאה תושבים חסרי מעמד שאובחנו כחולי איידס, שלא מקבלים טיפול סדיר. כך עולה מדו"ח של מרפאת "לוינסקי" בתל אביב, שהוצג אתמול (ג') בדיון בוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים בכנסת.

בשנת 2011 גילתה המרפאה 22 מקרים חדשים של נשאי HIV, חלקם מהגרים מאפריקה, ורק במחצית הראשונה של 2012 אובחן מספר דומה של נשאים חדשים. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר בדיון כי "יש כמאה מאובחני איידס חסרי מעמד שלא מצליחים לקבל טיפול סדיר. 20% מהם מקבלים טיפול סדיר באמצעות תרומות ומרכזי טיפול. הטיפול בהם יעלה 3 מיליון שקל. ניתן לקחת משאבים של משרד הבריאות לטובת העניין, זו שאלה שאני מתחבט בה כל הזמן. בחודשים האחרונים ניסיתי ליצור שיתוף פעולה עם חברות התרופות כדי להתחלק בהוצאות. תוך חודש תהיה לי תשובה. אין לי כוונה להשאיר את הפינה הזו לא סגורה". על הבעיה ששבה ועולה בדיוני הוועדה מחסור בגניקולוג במתקן הכליאה סהרונים, הקולט את המהגרים, מהם נשים שעברו תקיפות מיניות בסיני, אמר גמזו: "אני לא מקבל את זה. זו רק שאלה של כסף, אני אדאג שזה ייעשה".

יו"ר הוועדה ח"כ אורית זוארץ (קדימה) ביקשה לברר אם צפויים קיצוצים בתקציב מרפאת לוינסקי. "על מנת להמשיך להעניק לקורבנות הסחר והזנות הזדמנות אמיתית לשנות את חייהם, נדרשת התחייבות רחבה יותר מכל משרדי הממשלה ובפרט של משרד האוצר".

מטופלת לשעבר במרפאה שנכחה בדיון סיפרה: "היום אני חיה, בריאה ומאושרת. אני 19 שנה בארץ, 15 שנים הייתי ברחובות, על הקרטונים, בסמים, בזבל. קיבלתי מהמרפאה עזרה מהבוקר עד הלילה. קמתי מהברכיים. הרצון היה שלי, אבל העזרה שלכם. היום אני יכולה לשבת פה ולהגיד שסבלתי הרבה שנים, עברתי מקרי אונס, לא רציתי לחיות. 4 שנים אני נקייה וחיה חיים בריאים. סיימתי ים של טיפולים. עכשיו אני עושה תעודה באוניברסיטה, החלום שלי זה לסיים תואר ראשון ולעבוד עם אנשים".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום