מי שמביט בי מאחור: עיצוב העכוז

(0)
לדרג

נשים צעירות ומבוגרות רוצות לשפר את מראה גופן, ולרשימת הטיפולים האסתטיים הנחשקים מתווסף לו ניתוח לעיצוב פלג גוף תחתון. כל מה שצריך לדעת לפני שמקבלים את ההחלטה

מאת: מערכת zap doctors

עם השנים עולה מספר האנשים שעוברים ניתוחים פלסטיים בישראל, ונראה כאילו ניתוח שדיים הוא חלק משגרת הטיפוח של נשים רבות. אולם לאחרונה נשות ישראל גילו איבר נוסף שאפשר לשפץ ולעצב, וישנה עלייה של מאות אחוזים בנשים שעוברות ניתוח לעיצוב פלג גוף תחתון הכולל הרמת עכוז, או במילים פשוטות יותר - נשים שרוצות להרגיש כמו ג'ניפר לופז.

מרזות ומשפצות

"ניתוחים לעיצוב הגוף לאחר ירידה ניכרת במשקל צוברים תאוצה בשנים האחרונות. למעלה ממחצית המטופלות לאחר הרזיה ניכרת עוברות ניתוח להרמת עכוז המשולב עם עיצוב ירך צידית, במקום מתיחת בטן רגילה", אומרת ד"ר טלי פרידמן, מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית. "בנוסף, ישנן נשים ללא היסטוריה של ירידה משמעותית במשקל, להן קיימת נטיה לעכוז או ירך צידית רפויה והן עוברות ניתוח ייחודי של הרמת העכוז, ניתוח שלפני שנים ספורות לא היה מבוצע והיום באות מטופלות ומבקשות אותו באופן ספציפי".

טווח הגילאים של המטופלות הישראליות הוא בין 25 ל-50 שנה. הניתוח מתאים לנשים שמפריע להן רפיון של עורן באזור הירך הצידית, העכוז או אחד מהם, אך לרוב הניתוח מעצב שני אזורים אלו בו זמנית. המצב נובע בעיקר מהשמנה ממוקדת באזורים אלו, שינויי משקל או שאיבות שומן באזורים אלו שגרמו לרפיון העור. ד"ר פרידמן מציינת כי "לרוב מתבצעת שאיבת שומן באזורים אלו כחלק מעיצוב פלג גוף תחתון. שאיבה שם גם מסייעת לניוד הרקמה ועוזרת במתיחת העור. פעולות השאיבה והמתיחה הינן משלימות זו לזו, משום שלולא המתיחה, שאיבה בלבד תגרום לרפיון ולצלוליט".

מילוי ומתיחה

כאשר קיים רפיון עור ניכר, למשל לאחר ירידה דרסטית במשקל, נוצר מצב של עכוז שטוח. במקרים כאלו ניתן לעצב ולהרים אותו על-ידי מתיחה ומילוי, באמצעות רקמת השומן של המטופלת, וכך המראה משתפר ומשתדרג. "בשיטה זו הרקמה שמעל לעכוז משמשת לעיצובו ורק במקרים בהם אין אפשרות להשתמש בה, נעזרים בחומרים חיצוניים", מסבירה ד"ר פרידמן.

ניתוח הרמת עכוז נמשך כשעה-שעתיים ומדובר בניתוח בטוח, משום שהוא מתבצע ברקמות שטחיות בלבד והסיכונים זהים לסיכונים של כל ניתוח אסתטי אחר. ד"ר פרידמן ממליצה להימנע מכיפוף מוגזם של הישבן בשבוע הראשון שלאחר הניתוח, בשל המצאות קו התפרים באזור האחורי. לאחר מכן אפשר לחזור לפעילות רגילה שאינה כרוכה במאמץ גופני או הרמת משקל. לאחר כחודש ניתן לחזור לפעילות גופנית.

ההחלמה מהניתוח נמשכת כשבועיים, והשינוי נראה באופן מיידי ומשתפר עם ההחלמה. "כתוצאה מהניתוח הגוף מתחטב בצורה משמעותית", אומרת ד"ר פרידמן. "הניתוח ההיקפי (הרמת פלג גוף תחתון) כולל מתיחת בטן והתוצאה המתקבלת טובה יותר ממתיחת בטן סטנדרטית. לרוב יורדים בין מידה אחת לשלוש לאחר ניתוח מסוג זה. כמו-כן, התוצאה נשמרת לתמיד, ואם משמינים ההשמנה פרופורציונאלית".

גם לגברים

כאמור, הניתוח נפוץ בקרב נשים. אך למרבה ההפתעה, הניתוח הופך לשכיח גם בקרב גברים שירדו במשקלם. גברים רבים לאחר ירידה במשקל עדין מתלוננים על הצמיגים בצידי האגן, ופעמים רבות אלו מכילים עודפי עור ושומן שייעלמו רק באמצעות הסרה ניתוחית שלהם, כחלק מניתוח מתיחת בטן היקפית או בודי ליפט. באופן די מפתיע, גברים רבים הינם ליברלים מאוד בגישתם, ובוחרים את הניתוח המלא כדי להפוך לחטובים.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום