בקרוב: סמארטפון שהוא גם רופא

(0)
לדרג

חברה ישראלית פיתחה את הסמארטפון הרפואי הראשון בעולם שיאפשר, באמצעות חיישני מגע, מדידה של חום, קצב הלב, רמת סוכר בדם, אחוזי שומן בגוף ועוד

מאת: מערכת zap doctors

הראש היהודי ממשיך להמציא לנו פטנטים והפעם בסלולאר. חברת LifeWatch Technologies הישראלית פיתחה את הסמארטפון הרפואי הראשון בעולם, שפרט לשימושים הרגילים של שיחות טלפון, שליחת מסרונים ומיילים ישמש גם "רופא אישי דיגיטלי". המכשיר יאפשר ביצוע בדיקות רפואיות, יזכיר לנו אילו תרופות ליטול ואפילו ידריך אותנו כיצד לנהל אורח חיים בריא, שכולל תזונה נכונה ופעילות גופנית.

חולי סוכרת למשל שירצו לבדוק את רמת הסוכר שלהם בדם יוכלו לעשות זאת כבר בסתיו הקרוב באמצעות הסמארטפון הרפואי LifeWatch V. שישה מדדים רפואיים נוספים שהמכשיר ימדוד הם: אק"ג, קצב לב, טמפרטורת גוף, אחוזי שומן בגוף, ריווי חמצן בדם ומדד לרמת הלחץ של המשתמש. להבדיל משימוש באפליקציות רפואיות הסמארטפון הרפואי מודד מדדים רפואיים באמצעות שלושה חיישנים שנמצאים עליו, ללא צורך במכשירים חיצוניים. כך למשל מדידת אק"ג תתבצע על ידי הנחת אגודל על אחד החיישנים והמתנה של כשלושים שיניות לחיווי האם הבדיקה תקינה או לא. רמת סוכר בדם נמדדת באמצעות מקלון עם מחט שמולבש על המכשיר, לאחר דקירה קטנה באצבע מתקבלת תוצאה של רמת הגלוקוז בדם על גבי המכשיר, אותה ניתן לשלוח לרופא או להורים של ילד חולה בסוכרת.

פלטפורמת השירותים של המכשיר מבוססת על מחשוב ענן, התומכת בשידור המידע הרפואי למומחים רפואיים או הורים לילדים חולים לצורך בחינתו והערכתו. בכך יתאפשר אבחון מדויק ומוקדם של בעיות בריאותיות מהותיות בצורה נגישה ומשתלמת.

ד"ר יעקב גבע, יו"ר LifeWatch Technologies אמר השבוע באירוע חשיפת המכשיר כי "המכשיר מתאים לקבוצות מגוונות של משתמשים, בהם בעלי מודעות בריאותית, רופאים ואנשים הנדרשים לפיקוח צמוד (כמו חולי סוכרת וחולי לב). למכשיר פוטנציאל עצום לחיסכון בזמן בכל הקשור לביקורים אצל הרופא ובכך מקל על חיי המשתמשים, משפר את איכות חייהם, מקנה להם עצמאות ובד בבד תורם להתייעלות מערכות הבריאות".

בקרוב צפוי אישור CE

מחקר השוק האחרון על רפואה ניידת mHealth מגלה, כי אשתקד הגיע השוק בארה"ב לסדר גודל של 1.5 מיליארד דולרים והוא צפוי להציג קצב צמיחה גבוה, בשיעור של 20%, עד שנת 2014. לדברי אפרת מרמור, סמנכ"ל השיווק המכשיר צפוי לקבל את אישור ה-CE האירופאי בסתיו הקרוב ואז הוא גם יאושר לשימוש בישראל. המכשיר יימכר במחיר הנע בין 500 ל-700 דולר וילווה בחבילת שירות. החבילה הבסיסית תאפשר ביצוע בדיקות ושליחת המידע לרופא או למשתמש אחר; חבילת שירות Diet management תאפשר בנוסף לחבילה הבסיסית שימוש באפליקציות של ניהול דיאטה ופעילות גופנית; וחבילת הפרימיום תאפשר התייעצות עם מוקד שירות לקוחות מקצועי, שיעמוד לרשות המשתמשים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

בלי בדיקת לחץ דם

מרמור מציינת כי רמת הדיוק של הבדיקות במכשיר זהה לכל המכשירים המקבילים בשוק מדחום, מכשיר אק"ג וכדומה. החיסרון הבולט של המכשיר הוא היעדר בדיקת לחץ דם. לדברי מרמור הסיבה לכך היא שבדיקת לחץ דם אפשרית כיום רק על ידי שימוש בשרוול ניפוח המולבש על הזרוע. ושימוש בעזרים נוספים אינו חלק ממדיניות החברה, שרצתה לאפשר ביצוע בדיקות רפואיות באמצעות המכשיר הסלולארי וללא עזרים חיצוניים. אולם לדבריה אין זה סוף פסוק והחברה מנסה למצוא פתרון לבדיקת הלחץ דם ושוקדת גם על פיתוח בדיקות נוספות.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום