הנקה: הסוף לתמ"ל בחדר הלידה

(0)
לדרג

החל מ-1 בספטמבר תיאסר חלוקת דוגמיות תחליפי חלב ליולדות על מנת לעודד הנקה; פרסום המוצרים בבתי החולים ייאסר ויולדת תוכל לבחור בין שני מותגים לפחות

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מעודד הנקה: החל מ-1 בספטמבר יופסק הנוהג לחלוקת דוגמיות חלב ומתנות שונות בבתי היולדות, כך לפי חוזר מינהל הרפואה שפורסם אתמול (א').

בחוזר מפורטות שלל הדרכים שבהן ינסו הצוותים הרפואיים לעודד אמהות להניק, ולהרחיק את השפעתן של חברות תחליפי החלב (תמ"ל). אלה חתמו בשנים האחרונות על הסכמי עתק עם בתי החולים על מנת להשיג בלעדיות ולהרוויח לקוחות לטווח ארוך.

"חלב אם הוא המזון המיטבי לתינוק בשל תרומתו להתפתחות ולגדילה, למניעת מחלות זיהומיות ולקשר אם-תינוק", מוסבר בחוזר, "משרד הבריאות ממליץ על ההנקה כהזנה הבלעדית לתינוק למשך ששת החודשים הראשונים לחייו, והנקה עם תוספות מזון עד גיל שנה ויותר".

לפי החוזר, יש לעודד בהנקה באמצעות מדיניות הנקה מסודרת וכתובה, חינוך העובדים, ומתן הסבר וסיוע לאשה בהנקה תוך חצי שעה מהלידה. בתוך כך ייאסר מתן תחליפי חלב ומים, אלא אם קיימת הנחייה רפואית לכך. לפי החוזר, "הזנת יילוד בתמ"ל תתרחש רק כאשר קיימת הוראת נגד רפואית להנקה, כלומר סיכון רפואי לאם או ליילוד שייגרם כתוצאה מההנקה או כאשר קיימת התנגדות מפורשת של האם להנקה לאחר שקיבלה הסבר על יתרונות ההנקה". במצב כזה על בית החולים לאפשר ליולדת לבחור את התרכובת מתוך שני מותגים לפחות, גם אם יש לה חוזה בלעדיות עם מותג אחד. "יש לחזור ולהדגיש את האיסור על פרסום ושיווק תרכובות מזון לתינוקות בתוך בתי החולים, או על ידי צוותי בית החולים", לשון החוזר.

בנוסף מורה החוזר על איסור לתת מוצצים לתינוקות יונקים, וכן על ביות מלא, כלומר במידת האפשר - שהייה של התינוק עם האם לאחר הלידה.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום