תוספתן: עדיף ניתוח לפרוסקופי

(0)
לדרג

מחקר חדש בביה"ח "בני ציון" מגלה כי ניתוח בשיטת לפרוסקופיה להוצאת תוספתן, עדיף על השיטה הפתוחה והוותיקה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בניגוד לדעה הרווחת כי עדיף ניתוח בגישה הפתוחה והוותיקה להסרת תוספתן, דווקא ניתוח בגישה לפרוסקופית מניב תוצאות טובות יותר. כך לפי מחקר שנערך לאחרונה במרכז הרפואי "בני ציון".

במחקר השתתפו 344 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18, מהם 146 מטופלים שנותחו בשיטת לפרוסקופיה ו-198 מטופלים שנותחו בשיטה הפתוחה. מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי "בני ציון" ורופאים בכירים נוספים במחלקה בדקו במשך ארבע שנים את ההבדלים שבין ניתוח בשיטה הפתוחה להסרת התוספתן לעומת הגישה הלפרוסקופית. בגישה הראשונה מבצעים חתך בדופן הבטן, ואילו בגישה הלפרוסקופית הרופא מבצע מספר חתכים זעירים, שבאמצעותם הוא מחדיר מצלמה זעירה המאפשרת למנתח לבצע את כריתת התוספתן בתוך הגוף.

לדברי בכיר במחלקת כירורגיית ילדים, ד"ר איגור סוחוטניק שהיה שותף למחקר, "נמצא כי ניתוח בשיטת לפרסקופיה לא רק שלא גרם להרעה במצבם של המטופלים כפי שטענו רבים מהרופאים בעבר, אלא בדיוק להיפך. נרשמה ירידה בשיעור הזיהומים שנוצרים לאחר הניתוח בכל קבוצת המנותחים ואף באופן בולט יותר בקבוצת המטופלים עם דלקת התוספתן המורכבת".

ד"ר נדב סלייפר שלקח גם הוא חלק במחקר הוסיף כי "מעבר להחלמה המהירה יותר, ניתן היה לראות גם ירידה משמעותית בשיעור המטופלים החוזרים לבית החולים לאחר הניתוח. חשוב היה לנו למצוא את הדרך להקל כמה שיותר על המטופלים שמגיעים אלינו לבית החולים ובעיקר לזרז את החלמתם".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום