קצת סדר במקצועות הבריאות

(0)
לדרג

אושר לקריאה ראשונה: הארכת זמנים לקבלת תעודת עוסק במקצועות הבריאות, על מנת להקל על מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, תזונאים ומטפלים בהפרעות תקשורת

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה הצעת החוק שתאפשר לעוסקים במקצועות הבריאות - ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול בהפרעות תקשורת ותחום התזונה - לקבל הכרה מקצועית רשמית.

לפי הצעת החוק, כל מי שהייתה לו הכרה מקצועית בעבר יוכל לפנות בבקשה לקבלת תעודה מקצועית ללא הגבלת זמן. בוגר לימודים בארץ שלא הייתה לו תעודה בעבר רשאי לפנות עד 30 באפריל 2013. זהו למעשה תיקון לחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות שנחקק בשנת 2008, במטרה להבטיח רמה מקצועית של עוסקים במקצועות בריאות.

התנאים לקבלת תעודה הם השכלה רלוונטית, הכשרה מעשית ועמידה בבחינה. כמו כן נקבעו הקלות למבקש תעודה שעסק במקצוע או סיים לימודיו ערב תחילת החוק, וזאת בתנאי שהגיש את בקשתו בתוך תקופת זמן מוגבלת. לאחר חלוף המועד התברר כי יש עוסקים במקצועות הבריאות שהגישו את בקשתם באיחור, ועל כן עליהם לעמוד במלוא הדרישות, לרבות בחינה. הצעת החוק שאושרה היום בוועדה מבקשת לתת ארכה למי שאיחרו את המועד המקורי.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), ציין עם זאת כי יש להסיר את מגבלת הזמן גם לגבי אלה שאין ברשותם תעודת הכרה. "יש לעשות דין דומה לכולם", אמר. ח"כ דוד אזולאי (ש"ס), שנמנה על יוזמי התיקון לחוק, אמר כי "רבים וטובים מצפים לתיקון החוק, שיאפשר גם לאלה איחרו את המועד או כלל לא היו מודעים לחוק החדש, להמשיך ולעבוד לפרנסתם". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף: "יש מטפלים שנודע להם על הדרישות החדשות רק כתוצאה ממכתבי פיטורים שקיבלו במפתיע, מכיוון שאינם עומדים בדרישות החוק לעסוק במקצוע".

ד"ר אמיר שנון, מנהל המחלקה למקצועות רפואיים הסביר עם זאת כי "בכל חוק יש תאריך תחילה ומגבלות זמנים. אין באפשרותנו לדעת על מטפל כזה או אחר ששוהה בחו"ל או אינו מודע לחוק מסיבה זו או אחרת. היחס לבעלי תעודה הוא מקל". כך או כך אם יאושר החוק יוכלו כל בעלי המקצוע שנפלו בין הכיסאות או איחרו את מועד הגשת הבקשות לרישיון להסדיר את מעמדם המקצועי.

בואו לדבר על זה בפורום פיזיותרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום