איפור קבוע: ציירי לך שפתיים

(1)
לדרג

איפור קבוע נחשב כפעולה פשוטה וקוסמטית אך לעיתים היא עלולה לגרום לסיבוכים. מה עושים כדי למנוע הרפס בשפתיים וכיצד מטפלים בתגובה אלרגית לצבעי האיפור

מאת: מערכת zap doctors

כולנו מכירות את הדקות האלה בבוקר, בזמן שאנחנו כל-כך ממהרות לעבודה אבל לא מוותרות על האודם, הצלליות וכל הצבעים שמאפשרים לנו להרגיש טוב עם עצמנו. ישנן נשים שמעוניינות לקצר תהליכים ומחליטות לעשות איפור קבוע. מדובר בהחדרה של פיגמנט בצבע מסוים אל תוך העור המחליף את הצורך היומי באיפור העיניים, הגבות והשפתיים. איפור קבוע מתבצע גם כצורך רפואי במקרים בהם הוא נועד לתיקון פגמים שנוצרו כתוצאה ממחלות, תאונות או ניתוחים.

מצב בריאותי בעייתי

רוב הטיפולים נעשים על-ידי קוסמטיקאיות ובמרבית המקרים נדרשים שני טיפולים בלבד אשר אפשריים לכל סוג עור, אולם לא לכל מצב בריאותי. "יש אנשים שעדיף שימנעו מאיפור קבוע", אומרת ד"ר מרינה לנדאו, מומחית ברפואת עור; "כמו אלו עם נטייה לצלקות קלואידיות או עם רגישות ידועה לצבע האיפור, רצוי שיימנעו מביצוע האיפור וכשיש להם זיהום פעיל בעור, רצוי לדחות את הטיפול למועד אחר אם בכלל. בנוסף, למי שנוטה לפתח הרפס בשפתיים, כדאי להצטייד בכדורי זווירקס לפני ביצוע הטיפול".

חשוב מאד לפני שעושים איפור קבוע לעדכן את הקוסמטיקאית במצב הבריאותי. ענת בקר, קוסמטיקאית פרא רפואית ובעלת מרכז הטיפולים 'הברבור', מציינת כי "הטיפול לא מומלץ לחולות לופוס (זאבת) פסוריאזיס וגם פחות מומלץ לנשים הנוטלות תרופות למדללי דם. במידה ונשים אלו עושות את הטיפול הן צריכות להפסיק לקחת תרופות שבוע לפני באישור הרופא".

איפור קבוע  (צילום: הברבור)
איפור קבוע (צילום: הברבור)

אמצעי זהירות

איפור קבוע נחשב כפעולה בטוחה אך לעיתים היא עלולה לגרום לסיבוכים. "הסכנה הבריאותית המשמעותית ביותר היא העברה של זיהומים; היות וביצוע איפור קבוע כרוך בפציעת העור ומגע עם דם, על המטפל לנקוט בכל אמצעי הזהירות המתבקשים על מנת למנוע העברת זיהומים ממטופל למטופל, כגון צהבת זיהומים ואפילו איידס", אומרת ד"ר לנדאו. "יש לעבוד עם כפפות, מחטים חד פעמיות, צבעים סטריליים וכו'. סיבוכים בריאותיים אחרים כוללים תגובה אלרגית לצבעי האיפור (שכיח יותר לפיגמנט אדום), צלקות קלואידיות, והתעוררות של הרפס. למרות שקיימים בספרות מספר דיווחים של סרטן עור שהתעורר בשפה שעברה איפור קבוע, קשה לתאר את הקשר בין התופעות כקשר נסיבתי ולא מקרי. בנוסף, קיימים גם סיבוכים קוסמטיים, כמו זליגת פיגמנט מסביב לאזור הטיפול והתאמה שגויה של צבעים או צורת האיפור".

בקר מציינת כי ניתן לתקן איפור קבוע אך זהו הליך ארוך וקשה, בו הקוסמטיקאית עוברת על האיפור עם צבע גוף ומתקנת אותו. לדבריה, מומלץ מראש לא לעשות איפור דרמטי ולא להגדיל מאד את השפתיים כי המראה לא טבעי. התוצאה של האיפור קבוע נשמרת 2-4 שנים, בהתאם לסוגי הצבעים שדוהים עם הזמן.

לאחר הטיפול ישנה נפיחות שעוצמתה תלויה בנתונים האישיים של המטופל ובאזור הטיפול. "יש אנשים שמגיבים לכל טיפול בהתנפחות", אומרת ד"ר לנדאו. "לעומת זאת, אצל רוב המטופלים השפתיים מגיבות בנפיחות משמעותית מזו שבגבות. שימוש ברטיות קרות יכול לסייע בהקטנת הנפיחות". בקר מוסיפה ואומרת כי "אין בעיה לצאת לשמש לאחר הטיפול אך עדיף להימנע מכניסה לים, מכיוון שבעקבות הטיפול נוצר גלד באזור המקועקע המתקלף מעצמו לאחר כמה ימים".

טיפים לאיפור קבוע

1. לעדכן לפני הטיפול על מחלות או טיפול תרופתי.

2. לא להוסיף סיליקון לשפתיים לאחר איפור קבוע מכיוון שהן יראו מעוותות.

3. אם עורך מצטלק לא יפה, אל תעשי איפור קבוע.

4. בצעי איפור קבוע רק במקום בעל מוניטין. מדובר בפעולה כמעט רפואית (אף שאינה רשומה ככזו) הדורשת גם ראיה אומנותית של הפנים. אל תתביישי לשאול שאלות לגבי אמצעי הסטריליות במקום ואיכות הצבעים בהם משתמשים.

5. באמצעות אילחוש מקומי (כמו משחת אמלה הניתנת על-ידי רופא) ניתן להקטין את תחושת אי הנוחות שהטיפול כרוך בה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור טבעית וקוסמטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום