סרטן המעי הגס: תרופות לחיים

(0)
לדרג

מחקר במכון הקרינה ב"שיבא": בזכות התרופות החדשות, חולים מתחת לגיל 70 בסרטן מעי גס גרורתי, כמעט הכפילו את תוחלת החיים במהלך 20 השנים האחרונות

מאת: מערכת zap doctors

תוחלת החיים הצפויה של חולים בסרטן גרורתי של המעי הגס כמעט הכפילה את עצמה במהלך 20 שנים אחרונות בעקבות פיתוח תרופות חדשות; כך קובע מחקרו החדש של ד''ר יעקב לורנס, מנהל מרכז למחקר יישומי ברדיותרפיה בשיבא. תקציר המחקר מפורסם בימים אלו בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי לאונקולוגיה קלינית ASCO-American Society of Clinical Oncology בשיקגו.

לפי המחקר, בין השנים 1991-2008 אישר ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) שבע תרופות חדשות לטיפול בסרטן גרורתי במעי הגס. בניסויים קליניים בתהליך פיתוח התרופות השתתפו בעיקר מטופלים צעירים עם מעט מחלות רקע, כלומר אוכלוסייה שאינה מייצגת את כלל אוכלוסיית המטופלים במחלה זו. רופאים חוקרים ממכון הקרינה ומיחידת מערכת העיכול של מרכז הסרטן בשיבא רצו לבדוק האם לתרופות הייתה גם השפעה כזו באוכלוסיה הכללית.

לצורך כך צוות החוקרים בראשות ד"ר יעקב לורנס וד"ר טליה גולן ניתחו נתונים מתוך מאגר מידע אפידמיולוגי אמריקאי של כלל המטופלים שהתגלה אצלם הסרטן גרורתי במעי הגס בין השנים 1988-2008. בסך הכל נבדקו נתונים של כ-42,300 איש.

"מצאנו כי גם האוכלוסייה הכללית הרוויחה מהטיפולים החדשים במחלה, תוחלת החיים עלתה מ-8 חודשים ל-14 חודשים באופן מובהק בקרב מטופלים שגילם הממוצע עמד על 67. לעומת זאת, באוכלוסיה המבוגרת יותר לא הייתה הטבה", אומר ד"ר לורנס.

ד"ר גולן מוסיפה: "יתכן שגם טכנולוגיות מתקדמות כמו ציוד חדיש בניתוחים, ואמצעי הדמיה מדויקים תרמו את תרומתם לתוחלת חיים ארוכה יותר במהלך 20 שנים אחרונות".

סרטן המעי הגס והחלחולת הוא בין סוגי הסרטן השכיחים בארץ. המחלה תוקפת גברים ונשים כאחד, כאשר שכיחותה גבוהה בקרב בני 50 ומעלה. "האתגר עבורנו הוא לדאוג גם לאוכלוסייה המבוגרת הסובלת מסרטן מעי הגס גרורתי", מסכם ד"ר לורנס.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן המעי הגס - מניעה, אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום