אנה שיבוט: הוקמה ועדת בדיקה

(0)
לדרג

משרד הבריאות הודיע כי יש לבדוק את נסיבות המקרה הקשה של אנה שיבוט, שעברה טיפולים כימותרפיים שלא לצורך. מבדיקה ראשונה עולה כי לא מדובר ברשלנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות הודיע היום (ה') כי החליט על הקמת ועדת בדיקה בנושא הילדה אנה שיבוט.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו ודר ארנון אפק ראש מינהל רפואה, ביקרו הבוקר בבית החולים וולפסון. בפגישתם עם מנהלי המרכז הרפואי שיבח ליצמן את הפעילות המסורה למען החולים. עם זאת הבהיר כי יש להמשיך ולבדוק את הנסיבות של המקרה הקשה, במטרה לוודא מניעת הישנותו.

כזכור, אנה שיבוט, בת ה-5 עברה שני טיפולים כימותרפיים, שלא לצורך לאחר שהתגלתה נפיחות בצווארה. בבי"ח וולפסון עברה הילדה ביופסיה ואובחנה כחולה בלימפומה. לאחר מכן היא הופנתה להמשך טיפול בבי"ח שיבא.

ממשרד הבריאות נמסר כי בתחקיר ראשוני שערך נמצא כי מדובר במקרה מורכב מאוד. לפיו שני הפתולוגים בוולפסון ובשיבא עשו בדיקות רבות, התלבטו והתייעצו במטרה להגיע לאבחנה. במרכז שיבא החליטו לשלוח את הביופסיה להתייעצות בארה"ב.

בבדיקה המקדמית שנעשתה במשרד הבריאות לא נראה שמדובר ברשלנות כי אם באבחנה קשה מאוד. משום כך החליט משרד הבריאות להקים ועדת בדיקה במטרה להגיע לחקר האמת וללמוד מהמקרה.

מדוברות המרכז הרפואי 'וולפסון' נמסר כי ההנהלה מברכת על החלטת משרד הבריאות להקים וועדה רפואית לבחינת נסיבות הטיפול בילדה אנה שיבוט. אנו סמוכים ובטוחים כי ממצאי הוועדה יהוו כלי חשוב בתהליך הלמידה והסקת המסקנות, עבור כל הנוגעים בדבר.

סגן השר גינה בהזדמנות זאת את תקיפת הצוות הרפואי בוולפסון ובברזילי בימים האחרונים ואמר כי משרד הבריאות לא יעבור לסדר היום נוכח תופעת האלימות במערכת הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום