מסתמן: הסוף לטרטור בשל טופס 17

(0)
לדרג

אושר בטרומית: קופות החולים יעבירו את טופס 17 ישירות לגורמים המטפלים, שיסדירו את התשלום לבד, בלי לשתף בתהליך את החולים ולגרום להם לכתת רגליים

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') בקריאה טרומית תיקון לסעיף בהצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, שיאפשר העברת טופס התחייבות (טופס 17) ישירות לגורמים הרפואיים, בלי לערב את המטופלים.

התיקון לחוק, שאותו יזם ח"כ מאיר שטרית (קדימה) לצד קבוצת ח"כים, קובע כי קופות החולים יעבירו את הטופס, לנותן שירותים ישירות ובאופן ממוחשב מבלי שמבוטח יעביר את טופס ההתחייבות מקופת החולים לנותן שירותים כנהוג כיום.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "במשך שנים רבות נאלצים מבוטחים להציג טופס 17 בפני בית חולים לצורך קבלת טיפול. הפקת הטופס נעשית היום בצורה ממוחשבת ולמעשה הופכת את האזרח לשליח של הקופה. מוצע כי קופות החולים ובתי החולים יפיקו את הטופס בצורה עצמאית ויסגרו את ההתחשבנות בצורה ממוחשבת ללא צורך בטרטור האזרח ממקום למקום. בעידן שבו המידע יכול לעבור בצורה חשאית ומהירה במערכות תקשורת מאובטחות ניתן לפטור את האזרח מטרטור זה ושנותני השירות יסדרו ביניהן את הפרוצדורה האדמיניסטרטיבית לרבות הבטחת התשלום".

29 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, להכנתה לקריאה ראשונה. יש לציין שבמקביל לכך גם מערכת הבריאות נערכת לשינוי; לפני כחודש שלח מינהל הרפואה של משרד הבריאות חוזר בנושא טופס 17 למנהלי בתי החולים והקופות: "משרד הבריאות מעוניין לצמצם הליכים ביורוקרטיים במטרה להקל על המטופלים הנזקקים לשירות רפואי, בין היתר באמצעות שימוש בהעברה ישירה של התחייבויות כספיות מקופות החולים אל ספקי השירות הרפואי", נכתב.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום