קנאביס רפואי: הרופאים יצאו לשדות

(0)
לדרג

רופאים מבי"ח רמב"ם יצאו לחוות הגידול הסודיות של הסם. לפי התחזיות, מספר המשתמשים במריחואנה רפואית יגדל ל-40 אלף בשנים הקרובות

מאת: מערכת zap doctors

יצאו ללמוד את החומר. יותר מ-5,500 חולים בישראל מחזיקים כיום באישור לשימוש במריחואנה רפואית, 480 מתוכם מטופלים בבית חולים רמב"ם, והמספרים, כך נראה, רק הולכים וגדלים משנה לשנה. על מנת ללמוד את הנושא יצאו לאחרונה רופאי בית החולים לשדות הקנאביס.

חוות הגידול סגורות לקהל וביקור בהן כרוך בחתימה על מסמך סודיות. לדברי יוזמי הסיור, אין טוב ממראה עיניים כדי להבין את נושא הקנאביס הרפואי. במהלך הסיור ראו המבקרים את סביבת הגידול ושלבי הגידול השונים ולמדו מצוות החווה על תהליך הגידול, האתגרים והקשיים שכרוכים בו.

מטרת הקורס והסיור, שנמשכים יומיים, היא לחשוף את הצוותים הרפואיים למידע עדכני על הצמח, סגולותיו הרפואיות, הסיכונים הטומינים בו וכן מידע הקשור לניהול הטיפול, ההיבטים החברתיים והרגולטוריים של הקנאביס הרפואי.

"עיקר הבעיה היא שאנשים אינם מתייחסים לקנאביס רפואי כאל תרופה, כזו שיש לה תופעות לוואי ויש לקחת אותה ברצינות", אומרת ציקי אדלר, ממובילות היוזמה לחינוך צוותים רפואיים בנושא הקנאביס הרפואי, "החברה הישראלית מתייחסת לנושא כאל אייטם תקשורתי, משהו פרובוקטיבי, כאשר במציאות יש לנו התמודדות עם חולים של ממש, ועם שאלות רבות שנפתרות רק תוך כדי צבירת הניסיון".

שדה פרוץ?

"במערכת הבריאות לא קיימות הכשרות מסודרות לאנשי מקצוע", אומר ד"ר סימון וולפסון, סגן מנהל המכון לרפואת כאב ברמב"ם, ואחד ממובילי היוזמה, "אנו רואים את ההשלכות של המציאות הזו מדי יום, כאשר אנו באים במגע עם החולים".

לפיכך, המשימה הראשונה שעמדה בפני הצוות הייתה כתיבת הנחיות לטיפול. לפני כשנה ניסח צוות המכון לכאב ברמב"ם נהלים מסודרים בנושא, שאומצו על ידי מרבית המרפאות בארץ. "רבים מהחולים אינם מודעים לסכנת נטילת קנאביס ונהיגה או הפעלת ציוד מכני מסוכן, כמו גם הסכנה בשילוב של קנאביס ואלכוהול למשתמש ולסביבתו", מסבירה אדלר, "הסיבה לכך היא שעד לאחרונה, ההנחיות הטיפול פשוט לא היו קיימות, ולכן הצוותים המטפלים לא הנחו את המטופלים בהתאם".

לפי התחזיות, מספר המשתמשים בקנאביס רפואי בישראל יגדל ל-40 אלף בתוך מספר שנים. "ברמב"ם אנו נחשפים לכמות גדולה של חולים וצוברים ניסיון רב", מסביר ד"ר וולפסון, "המטרה שלנו היא לפעול לרווחת החולים, באמצעות העברת הידע הזה לאלו שאין להם את היכולת ללמוד בקצב שאנחנו חשופים לו. אנו מאמינים שמפגשים מהסוג הזה, ויוזמות נוספות, יסייעו בהתמודדות עם כל הפערים שקיימים היום".

בואו לדבר על זה בפורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום