פיצוחים הם לא משחק ילדים

(0)
לדרג

תינוק בן 5 חודשים שאף גרעין לקנה הנשימה; תינוק בן 8 חודשים בלע אגוז שהיה על עוגה. מומחה: "בשני המקרים היה מזל גדול, זה היה עלול להסתיים במוות"

מאת: מערכת zap doctors

הורים, גם בזמן היורו, פיצוחים הם מחוץ לתחום. רק בשבוע שעבר אושפזו בבית חולים רמב"ם שני תינוקות שבלעו פיצוחים. השניים טופלו ויצאו מכלל סכנה.

במקרה הראשון הגיע לבית החולים תינוק בן חמישה חודשים לאחר ששאף גרעין. בבדיקות שנעשו לו התגלה שהגרעין התמקם בסמפון השמאלי שלו - אחד משני הצינורות שדרכם חודר האוויר מקנה הנשימה אל הריאות.

"התינוק הגיע אלינו לאחר ארבעה ימי אשפוז בבית חולים אחר בצפון", אומר ד"ר אריה גורדין, מרכז תחום אא"ג. "במהלך אותם ימים הוא סבל מחום ושיעול טורדני, אבל אף אחד לא העלה על הדעת שילד כל כך קטן בלע גרעין. מעולם לא נתקלתי בחולה כל כך צעיר עם בעיה כזו".

פעולת הוצאת הגוף הזר היא פעולה שגרתית למדי, אך בשל גילו הצעיר וגודלו הזעיר של המטופל, היה זה מבצע מורכב. דרך ברונכסקופ שקוטרו 4 מ"מ, הכניסו הרופאים טלסקופ ומלקחיים זעירים, במטרה להגיע אל הגרעין ולשלוף אותו החוצה. ההליך נמשך כעשרים דקות, כשהפעוט נמצא תחת השפעת הרדמה כללית. "ככל שהילד קטן יותר, קוטר הציוד קטן יותר, ועקב כך הקושי בטיפול הולך וגדל", מסביר ד"ר גורדין שטיפל בפעוט.

מספר ימים לאחר מכן הגיע לבית החולים תינוק בן שמונה חודשים שבלע אגוז, שהיה כנראה על פרוסת עוגה שאכל. גם במקרה הזה התמקם האגוז בסמפון של הפעוט ורופאי רמב"ם הצליחו לשלוף אותו בהצלחה.

"מצבם של שני תינוקות טוב והם שוחררו לביתם", מדווח ד"ר גורדין, "זה די נדיר לראות שאיפת גוף זר בילדים מתחת לגיל שנה וחצי. בשני המקרים היה מזל גדול, זה היה עלול להסתיים במוות. ילדים כל כך קטנים לא אמורים להיחשף למזונות קשים, ויש לשים לב לתזונה המתאימה לילדים בגילאים הללו, כאשר אגוזים וגרעינים הם מחוץ לתחום. ההורים נדרשים למודעות וזהירות רבה בכל הקשור למה שילדיהם מכניסים לפה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אף אוזן גרון ילדים
פורום "בטרם" לבטיחות ילדים
פורום תזונת תינוקות וילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום