בן 46 הציל במותו 5 אנשים

(0)
לדרג

איבריו של גבר שנקבע לו מוות מוחי הושתלו בחמישה בני אדם, אחד מהם זכה לקדימות בעקבות חוק ההשתלות. אשת התורם: "חשוב לנו לראות אותם מחלימים"

מאת: מערכת zap doctors

השף גיל קארו, תושב גני יהודה, היה תמיד איש של שמחת חיים ונתינה. לאחר מותו הפתאומי נתרמו איבריו הלב, הריאות, הכליות, הלבלב והקרניות והוא הציל במותו 5 בני אדם.

הכל התחיל לפני כשבוע באמצע הלילה. קארו, שהיה בן 46 במותו, התעורר לפתע משנתו, התיישב על המיטה ולאחר מכן צנח על אשתו, מרבי. זו התעוררה ומרוב בהלה הזעיקה את אחיו המתגורר בסמוך. האח הגיע וניסה לבצע החייאה בגיל אך לשווא.

לאחר מכן הובהל גיל לבית החולים תל השומר כשהוא מחוסר הכרה והועבר ישר לטיפול נמרץ. ארבעה ימים היה ללא הכרה עד שנקבע לו מוות מוחי. לאחר מותו החליטה המשפחה לתרום את האיברים. "לכולנו היה ברור כי רצה שנעשה זאת ובכך נציל חיים. מעל אלפיים איש ליוו את גיל בדרכו האחרונה ומחבקים אותנו ללא הרף ומכל כיוון", אומרת מירבי.

לבו של קארו הושתל בגבר בן 42 בבית חולים בלינסון, שם גם הושתלו ריאותיו - אחת בגבר בן 54 והשנייה בגבר בן 52. בת 24 עברה השתלה משולבת של כבד וכליה וצעיר בן 35 עבר השתלה משולבת של כליה ולבלב בבית חולים איכילוב. הצעיר זכה לקדימות בתור, משום שהיה חתום בעצמו על כרטיס אדי לתרומת איברים. הקרניות של קארו יושתלו בימים הקרובים בבית חולים שיבא.

"חשוב לנו לראות את המושתלים מחלימים ומצליחים לחיות חיים רגילים", אומרת מירבי, אשת התורם, "זה יהיה הדבר המשמח מתוך הכאב".

מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי "מושתל הכליה והלבלב שהושתל בבית חולים איכילוב נשא כרטיס אדי ובזכותו 'עקף' בתור אדם שהמתין יותר זמן לתרומה. שניהם היו באותו סטטוס רפואי והמושתל זכה בחיים חדשים מוקדם יותר. אנו עדים לכך כי חוק הקדימות לממתינים להשתלות מוכיח את עצמו".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום