הצעה: לסבסד לחם לחולי צליאק

(0)
לדרג

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה הצעה להשוות את מחיר לחם ללא גלוטן ללחם רגיל. בנוסף, על פי ההצעה, יש להקצות 500 שקל בחודש לחולים עבור המזון המיוחד

מאת: מערכת zap doctors

האם סופסוף תהיה היענות למצוקתם של חולי הצליאק, הנאלצים להוציא כסף רב על מוצרים ייחודיים ללא גלוטן? יכול להיות מאוד שכן. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה חולי צליאק יזכו לתמיכה כלכלית.

על פי הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית (קדימה), לחם ללא גלוטן יסובסד ומחירו לא יעלה על מחיר לחם אחיד, וכמו כן יינתן החזר הוצאות בסך של עד 500 שקל לחודש למשפחה עבור רכישת מזון מיוחד. בנוסף, יוגבל שיעור מס ההכנסה לחברות על מכירת או שיווק מזון ללא גלוטן כך שלא יעלה על 25%. ההצעה אושרה חרף התנגדות נציגי משרדי האוצר והמשפטים, שנימקו התנגדותם בכך שהעלות השנתית של הצעת החוק עלולה להגיע למאות מיליוני שקלים בשנה וכי כבר כיום מסובסד מחיר קמח ללא גלוטן. עוד נטען כי חקיקת חוק המייחד מחלה ספציפית אינה נכונה, אינה ראויה ומפלה. ח"כ רחל אדטו (קדימה) שנכחה בדיון ציינה: "טיעוני משרדי הממשלה אבסורדיים".

ח"כ שטרית הוסיף: "נעשה כאן עוול נוראי לעשרות אלפי חולים. ברחבי העולם מצאו פתרונות להקלות ולהתחשבות בחולים אלה, אפילו בארץ סופר קפיטליסטית כמו ארה"ב מקלים עליהם במס. ליצואנים נותנים סיוע במיליארדים, ומה עם החולים?".

"עד כה קידום הצעת החוק לא צלח בשל התנגדות הממשלה", סיכם יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), "וייתכן שבעצם הצטרפות קדימה לקואליציה, הדבר יסייע בידינו. גם אם הצעת החוק לא תהיה בסופו של דבר כפי שרצינו, יש לנסות ולעשות 'סדק בקיר'. למרות התנגדות משרדי הממשלה, נפעל נמרצות לאישור הצעת החוק במליאה".

בואו לדבר על זה בפורום צליאק.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום