השום מכניע סרטן ומלריה

(0)
לדרג

שום אולי לא מפחיד ערפדים, אבל מחקר מדעי מראה שיש לשום יתרונות בריאותיים, ומאפיינים אנטי פטרייתיים ואני בקטריאליים. נראה שהשום גם מפחית את הסיכון לחלות במחלת לב ובסוגים מסויימים של סרטן.
מחקרים על בעלי חיים הראו שהשום גם נלחם במלריה.
כמה שום בדיוק צריך כדי להלחם באויבים הללו, עדין לא הובהר.
ממצאים שהוצגו בכינוס השנתי של האגודה האמריקאית לרפואה טרופית חשובים מבחינה זו. על פי הדיווח, תאי המלריה ותאי הסרטן נכנעים בפני המרכיבים בשום.

על מנת לבחון את היכולות ההגנתיות של השום, איאן קרנדל מאוניברסיטת טורונטו, ועמיתיו, התמקדו במרכיבים המכונים דיסולפידים, ומוכרים כבעלי תכונות אנטי פטריתיות, אנטי בקטריאליות ואנטי סרטניות.
צוות המחקר בחן 11 מרכיבים דיסולפידיים סינתטיים נגד תאים נגועים במלריה ונגד תאי סרטן. המרכיבים שהתמודדו ביעילות כנגד המלריה, גם פגעו בתאי הסרטן.

קרנדל חושד שהמיומנות הכפולה נובעת מהתלות במה שמוכר כמערכת הגלוטתיון. במערכת תאית זו סותרי החמצון והגלוטתיון נגד רעלים מופחתים נשמרים לשימוש מאוחר יותר, לכשיידרשו לספוג את הנזקים. תאים המתרבים במהירות, כמו אלה הנגועים במלריה או בסרטן, תלויים במיוחד במערכת הגלוטתיונית שכן הרעלנים הם תוצר לוואי טבעי של חילוף החומרים.
כפי שמתברר, הדיסולפיד Ajoene הנמצא בשום מעכב את הפחתת הגלוטתיון, מה שעשוי להוות גזר דין מוות עבור תאים נגועים במלריה ותאי סרטן.
במבט לעתיד, קרנדל מקווה שהמרכיבים הדיסולפידיים ישמשו בטיפול למלריה ולסרטן.
כיום, לעומת זאת, הוא ועמיתיו נאלצים לשאת את גלי הריח של "הורד המסריח".
"האם החומר מריח כמו שום? האמת היא שבכל פעם שאנו פותחים מבחנה, כולם בורחים החוצה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום