פרזיטים: אורח לרגע גורם כל פגע

(17)
לדרג

הפרזיטים אינם נחלתם של שכבות נחשלות בלבד, וגם שכבות הביניים והמעמד הגבוה חשופים אליהם. טפילים עלולים לגרום לשלל מחלות, ולכן יש לטפל בהם ולא רק בתסמינים

מאת: ד"ר סתיו כהן

פרזיטים, או בשמם העברי טפילים, לא כל כך מוכרים לציבור הרחב, למרות שאנו חשופים אליהם יום יום ורובנו מאכלסים בקרבנו לא מעט מהם. המילה פרזיטים משמשת לתיאור כל דבר שחי על או בתוך אורגניזם אחר. אורגניזם זה נקרא מארח. הפרזיטים חיים על חשבון המארח, בדרך כלל תוך כדי גרימת נזק כלשהו. גודלם יכול לנוע מאמבה מיקרוסקופית ועד לתולעי מעי באורך כמה מטרים.

ידועים כמאה סוגים של פרזיטים בבני אדם. המארח יכול לארח יותר מפרזיט אחד בו זמנית. מלבד היותם מתחרים עם המארח על המזון, הפרזיטים גם מפרישים חומרים שעלולים להיות רעילים למארח ולייצר דלקות ותחלואים נוספים.

בניגוד למה שרבים חושבים, פרזיטים אינם נחלתם של שכבות נחשלות בלבד, גם שכבות הביניים והמעמד העליון חשופים לזיהומים טפיליים. לא נכון שרק באזורים טרופיים, עניים ובעלי תנאי תברואה ירודים נמצאים פרזיטים, אלא כולנו חשופים לכך.

טיפול בפרזיטים
טיפול בפרזיטים

איך מזיקים הפרזיטים?

הפרזיטים יכולים להפריש חומרים רעילים לגוף. אם חוויתם פעם דיזנטריה חריפה, אתם יודעים כמה מתישים הסימפטומים יכולים להיות. הרעלים נותנים לגוף משהו נוסף להתעסק בו ומגדילים את תהליך הדטוקסיפיקציה (ניקוי רעלים).

יש פרזיטים המפרישים כמויות נמוכות של רעלנים למשך תקופות ארוכות מאוד, ואז הסימפטומים אינם נחרצים וברורים. לאורך זמן רעלנים אלו יוצרים סטרס בגוף ומייצרים מגוון רחב של בעיות בריאותיות.

הפרזיטים מתרבים בקצב מדהים, לפעמים אפילו אלפי ביצים ביום. אם נביא בחשבון שפרזיטים רבים מסוגלים לחיות בתוכנו אפילו מספר עשורים, תוך כדי השרצת מיליוני ביצים, נבין כי יכולתם להזיק לנו רבה. הפרזיטים יכולים להימצא בכל רקמה בגוף, בדם, בשרירים, בלב, בריאות, במוח ובמערכת העיכול.

הדרכים הנפוצות לקבלת פרזיטים הן עקיצת חרקים, הליכה ברגליים חשופות, אכילת מזון נא או מזון שגודל בתנאי סניטריים נמוכים, מי שתייה, מגע עם חיות מחמד שונות ומעבר מאדם לאדם. מבחינה סטטיסטית, לכמעט חצי מהאנשים באוכלוסייה יש לפחות פרזיט אחד בגופם, לכרבע מהם יש זיהום פעיל המתאפיין בסימפטומים.

הבעיה העיקרית ביחס לפרזיטים היא שאנחנו לא תמיד יודעים לפרש נכונה את הסימפטומים, או לא מקשרים ביניהם לבין נוכחות הטפילים בתוכנו. אנשים רבים סובלים מבעיות עיכול, מעצירות, משלשולים, מכאבים בקיבה, מפריחות מסוגים שונים, מעייפות בלתי מוסברת וכד' ותולים זאת בגורמים אחרים. הסימפטומים יכולים להיות בכל מקום בגוף מכיוון שהפרזיטים יכולים להימצא בכל מקום בגוף. אין איבר או רקמה שמחוסנים מפניהם ומהרעלנים שלהם.

זיהומים פרזיטיים תורמים למגוון רחב של מחלות כגון קרוהן, קוליטיס, תסמונת המעי הרגיז, ארטריטיס, תסמונת העייפות הכרונית, כאבים ראומטיים, אלרגיות מזון ועוד.

יש הטוענים כי פרזיטים עלולים להוביל להפרעות משמעותיות ביותר ואפילו לגרום לגידולים סרטניים מסוגים שונים. לכן, זיהוי נכון ומדויק וטיפול בפרזיטים יכול לעזור בריפוי המחלה.

למרבה הצער, הרפואה הקונבנציונלית לא מתייחסת מספיק לזיהומים פרזיטיים הן מבחינת הטיפול והן מבחינת האבחון, למעט מקרים קשים במיוחד כמו חולי איידס ואנשים עם כשל חיסוני משמעותי אחר.

ההתייחסות לפרזיטים ברפואה המשלימה

לעומת זאת, בין המטפלים בשיטות רפואה משלימה ניתן למצוא רבים שמייחסים לטפילים חשיבות באבחון ובטיפול, בעיקר כאלה העוסקים ברפואת תדרים ובצמחי מרפא.

רפואת תדרים מבוססת על תיאוריות ועל מחקרים בתחום הרפואה האנרגטית והפיזיקה של הקוונטים. ההנחה היא שלכל דבר ואיבר בגוף יש תדר ייחודי לו שניתן למדידה. ברגע שסורק התדרים מאתר חריגה מטווח הנורמה של האיבר או החומר, הדבר מעיד על בעיה רפואית, כולל רעלים, פרזיטים, דלקות, רגישות למזון ועוד. ברגע שמאובחן תדר משובש, המכשיר משדר לאותו מקום תדרים נכונים ובכך מחזיר את הגוף לאיזון. במקרה שזוהו פרזיטים ניתן להילחם בהם ולהשמידם באמצעות מחוללי תדרים ספציפיים שנמצאו תואמים להם באמצעות מכשירים כגון Bicom, Zapper ואחרים.

שימוש בצמחי מרפא מבוסס על צמחים בעלי פעילות אנטי פרזיטית מובהקת שניתנים למטופל. הנפוצים ביותר ביניהם הם קליפת האגוז השחור, ארטימזיה, ציפורן, שרף המור, אורגנו, זרעי אשכוליות ושום. המטפל מנחה את המטופל כיצד לשמור על תזונה מתאימה, להמעיט במזונות מתוקים ומעובדים, לצרוך מזון עשיר בסיבים תזונתיים: ירקות, קטניות, דגנים מלאים וכד'.

התסמינים הנפוצים

התסמינים הבאים עלולים להעיד על קיומם של פרזיטים: ריח חריף בצואה, כאבי בטן, מערכת חיסון חלשה, אלרגיות מזון, עקצוצים בפי הטבעת, גרד בגוף, אנמיה, עייפות לא מוסברת, כאבי ראש, מעי רגיז, חוסר / עודף תאבון, מחלות אוטואימוניות, הרטבת לילה, עצירות, שלשול ועוד.

ד"ר סתיו כהן N.D הינה נטורופתית, תזונאית קלינית, רפלקסולוגית בכירה ומטפלת ברפואה סינית
ד"ר כהן בגוגל פלוס

בואו לדבר על זה בפורום נטורופתיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום