עלייה בדיווחי אלימות במע' הבריאות

(0)
לדרג

לפי דו"ח משרד הבריאות, ב-2011 נרשמה עלייה של 25% בתקריות המדווחות, לצד ירידה במספר התלונות המוגשות למשטרה. המחלקה המסוכנת ביותר: חדר המיון

מאת: מערכת zap doctors

מגמת העלייה באירועי האלימות שהסתמנה בדוח החצי שנתי של משרד הבריאות ב-2011, התממשה גם בדוח השנתי, המתפרסם היום (ה'). בסך הכל מדובר בעלייה של 25% בתקריות האלימות שדווחו, ועלייה של 44% באירועי אלימות פיזית יחסית ל-2010.

בשנה החולפת נרשמו בסך הכל 3,158 אירועי אלימות במערכת הבריאות - כרבע מהם (24%) דיווחים על אלימות פיזית, היתר על אלימות מילולית. בין הדוגמאות הקשות בדו"ח - שלא מזכיר שמות ספציפיים - מרכז רפואי כללי בירושלים, שם נרשמה עלייה של 48% במספר אירועי האלימות ב-2011. דוגמה קיצונית אחרת היא של מרכז רפואי בצפון הארץ, שבו נרשמה עלייה של 56% בדיווחים על תקריות אלימות.

77% מכל אירועי האלימות התרחשו בבתי החולים, 2,425 אירועים בסך הכל. המחלקה הכי מועדת לפורענות היא כצפוי חדר המיון, שם אירעו ב-2011 מרבית אירועי האלימות (יותר מ-28%). גם ברחבי בית החולים, כולל בשטחים פתוחים, כלומר לא במחלקות ספציפיות, הרופאים לא בטוחים יותר מ-20% מהתקיפות אירעו דווקא שם. המחלקה השקטה ביותר היא דווקא המחלקה הפסיכיאטרית, שם אירעו רק 4% מהאירועים. מבחינת שעות הפעילות, עיקר האירועים דווחו בשעות היום בין 08:00 ל-16:00, כמעט מחצית מהמקרים (47.2%).

לפי משרד הבריאות ניתן להסביר את העלייה בגידול ריאלי בביטויי האלימות, אך גם בעלייה במספר הדיווחים, בזכות טיוב הדיווח והגדלת היקף היחידות המדווחות. ייתכן כי גם שביתות הרופאים והמתמחים השפיעו. במקביל, נרשמה ירידה יחסית בהגשת תלונות למשטרה, בסך הכל הוגשו תלונות ב-17% מתוך כלל המקרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום