הסוף לטופס 17

(0)
לדרג

בקרוב: קופות החולים יוכלו להעביר התחייבויות כספיות לבתי החולים ישירות, בלי צורך לערב את המטופל. בנוסף, שורה של שירותי און-ליין יחסכו לכם זמן

מאת: מערכת zap doctors

בקרוב מאוד לא תצטרכו לרוץ לקופת החולים לפני תהליך רפואי הדורש התחייבות כספית של הקופה (טופס 17). כך עולה מחוזר מינהל הרפואה שנשלח השבוע למנהלי בתי החולים והקופות.

"משרד הבריאות מעוניין לצמצם הליכים ביורוקרטיים במטרה להקל על המטופלים הנזקקים לשירות רפואי, בין היתר באמצעות שימוש בהעברה ישירה של התחייבויות כספיות מקופות החולים אל ספקי השירות הרפואי", נכתב בחוזר.

לפי הכתוב, על קופות החולים לברר עם המטופל מיהו ספק השירות שנבחר על ידו ומועד התור שנקבע, ובהתאם לכך לבחור את אופן העברת ההתחייבות הכספית לספק השירות הנבחר: כלומר בדרך הישנה או ללא צורך במעורבות המטופל, ישירות מקופת החולים לספק השירות הנבחר. "אם בחר המטופל באפשרות העברה ישירה של ההתחייבות, באחריות קופת החולים להעבירה ישירות לספק השירות הנבחר, תוך 5 ימי עבודה ממועד קבלת הודעת המטופל. הודעה על כך תימסר למבוטח, והוא יהיה רשאי לקבל עותק מההתחייבות, לפי בקשתו".

תוקף החוזר הוא החל מינואר 2013. במקביל, נמסר, מקדם משרד הבריאות פיתוח של מנגנון טכנולוגי לאומי שיהיה משותף לקופות החולים ובתי החולים. השימוש הסדיר במערכת צפויה בינואר 2014.

יותר נוחות, יותר חשיפה

יש לציין כי מינהל הרפואה הפיץ חוזר נוסף לבתי החולים והקופות, שמטרתו להסדיר את אופן מתן שירותי הרפואה באמצעות הטלפון והאינטרנט. מהחוזר ניתן ללמוד על שורה של שירותי אונליין נוספים, שיוכלו בקרוב להקל את החיים של המטופלים. הכוונה לשירותים שגרתיים שדורשים כיום קביעת תור ומפגש עם רופא, ובקרוב יוכלו להינתן גם באופן וירטואלי, דוגמת מתן מרשם תרופה, אישור ימי מחלה, הפנייה למומחה או למיון וכדומה.

בגלל רגישות המידע המעורב מדגיש החוזר כי באחריות ספק שירותי בריאות מרחוק לאבטח את המידע, לרבות במסגרת מאגר מידע רפואיים, בהתאם למקובל ולפי הוראות החוקים והנהלים שעניינם הגנת הפרטיות והסודיות הרפואית. ספקי שירותי בריאות בישראל נדרשים להיות מוסמכים בתקן אבטחת מידע בינלאומי ISO 27799 ובתוכם ספקי שירותי בריאות מרחוק. בנוסף, באחריות ספק השירותים לוודא שהגישה למאגר הנתונים הרפואיים מוגנת באמצעות מערכות מתקדמות של הגנת מידע, והמאגר אינו חשוף לגישה לגורמים לא מורשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום