מי יציל את התוכנית נגד התאבדויות?

(0)
לדרג

לתוכנית הלאומית למלחמה בהתאבדויות חסרים 8 מיליוני שקלים ל-2013. ח"כ גפני, יו"ר ועדת הכספים, הבטיח כי הכסף יועבר אם צריך מסעיפי תקציב אחרים

מאת: מערכת zap doctors

"שומרי הסף", התוכנית למניעת התאבדויות, שהוכיחה את עצמה כפיילוט בשלוש ערים, תקועה. המשרדים הממונים מחויבים אולי רעיונית, אך במישור הכספי, לפי ההערכות, חסרים 8 מיליון שקל ל-2013.

התפתחות חיובית בפרשה נרשמה אתמול (ג') בוועדת הכספים של הכנסת, כשיו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הבטיח כי אם תידרש, הוועדה תדאג להעביר כספים מסעיפי תקציב אחרים לטובת המטרה.

בפתח הדיון, אמר ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) כי "הפיילוט אמור להסתיים בסוף 2012 וחסר לו תקצוב של 600 אלף שקל. הפיילוט נוסה בערים רחובות ורמלה, שם נרשמה ירידה דרסטית במספר המתאבדים ובכפר כנא, שם לא היה ולו מקרה אחד בלבד. הפיילוט הוכיח את עצמו ועתה השאיפה היא להרחיבו, כך שיקיף אוכלוסייה של כמיליון איש. משרד הבריאות מוביל את התוכנית בשיתוף עם עוד חמישה משרדים, כשכל המשרדים מחויבים רעיונית, אך לא יכולים להתחייב תקציבית".

לפי משרד הבריאות, עיקרי התוכנית הם הכשרה מקצועית של רופאי משפחה, עובדי רווחה, עובדי סוציאליים, פסיכולוגים, מורים ויועצים לאיתור, לאבחון ולטיפול במקרים של אנשים עם גילויי אובדנות. משרדי הבריאות, החינוך, הרווחה, התמ"ת, המשרד לקליטת העלייה והמשרד לאזרחים ותיקים שותפים גם הם לתוכנית.

יו"ר ועדת הכספים תבע מאנשי אגף התקציבים באוצר "להקצות תקציבים ליישום התוכנית" וביקש מנציגי המשרדים "להעלות בקשות תקציביות עבורה וכי אם ייענו בשלילה, שיעדכנו את הוועדה ואז, תדאג הוועדה להעביר לטובת התוכנית תקציבים מסעיפי תקציב שונים במהלך הדיונים על תקציב המדינה ל-2013".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום