דרישה: לייקר את אגרות התרופות

(0)
לדרג

משרד הבריאות מציע לגבות מחברות התרופות עד פי 11 יותר על אגרות; חברות התרופות: שישפרו את השירות בתמורה. מה יהיו ההשלכות על הצרכנים?

מאת: מערכת zap doctors

משרדי הבריאות והאוצר דורשים מהמדינה להעלות באופן משמעותי את מחירי אגרות הרישום לתרופות והבדיקות למכשירים חדשים, כך לפי דיון שנערך אתמול (ב') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

נציגי המשרדים שנכחו בדיון ביקשו לייקר בהדרגה את האגרה הנגבית על בדיקת איכות של תכשיר רפואי לצורך רישומו בפנקס התכשירים הרפואיים, מ-2,376 שקל כיום ל-27 אלף שקל בשנת 2014, למעלה מפי 11. כמו כן ביקשו לעדכן בהדרגה את האגרה על בדיקת איכות של תכשיר לצורך חידוש רישומו לתקופה של עשור מ-1,252 שקל כיום ל-11 אלף שקל בשנת 2014, כמעט פי 9. לצורך תעודת שחרור רשמי של אצווה, מבקשים במשרד הבריאות להעלות את האגרה עד 6,700, פי 6, בשנת 2014. בנוסף, מבקש משרד האוצר לקבוע שתי אגרות חדשות, שעלותן אלפי שקלים: עדכון תיק הרישום במקרים בהם חל שינוי בתכשיר ואגרה עבור ביקורות הנערכות לחברות התרופות.

"האגרות שנקבעו בשנת 1964 לא עודכנו מאז", הסבירה ד"ר מימי קפלן ממשרד הבריאות, "בשנים האחרונות הגדלנו משמעותית את כוח האדם והיום תרופות טובות יותר מאושרות בפרקי זמן קצרים יותר". אורלי ביטרמן ממשרד הבריאות הוסיפה כי אם התקנות לא יאושרו, ייאלץ משרד הבריאות לקצץ מתקציבו על מנת לממן את עבודת המכון לביקורת ותקנים.

מנכ"ל ארגון הגג של חברות התרופות, עו"ד גיא גורצקי, הביע התנגדות לאגרות החדשות."אנחנו מבקשים להחיל את פעימות התשלומים החדשים רק בינואר 2013 ולא מיד. כמו כן, אנחנו מצפים בתמורה לקיצור לוחות הזמנים של רישום התרופות, על פי מה שקובע החוק. אנחנו פעולים בעלטה, ולא מעדכנים אותנו. נשלם בעד שירות, אבל לא בכל תנאי".

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), ביקש מנציגי הצדדים להציג לו את עמדותיהם בפירוט, כולל תחשיבים שיציגו את השפעות הפוטנציאליות של התמחור החדש. דיון נוסף בנושא ייקבע בהקדם. נותר רק לחכות ולראות אם תהיה למהלכים אלו השפעה על כיסם של צרכני הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום