ליצמן: לבדוק את פרופ' היס

(0)
לדרג

בעקבות הטענות על הסתרת איברי מנותחים, הורה סגן שר הבריאות לפתוח בחקירת התנהלות המכון לרפואה משפטית ופרופ' יהודה היס, הרופא הראשי של המוסד

מאת: מערכת zap doctors

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הורה אתמול (ב') למנכ"ל משרדו, פרופ' רוני גמזו, לבדוק את התנהלותו של פרופ יהודה היס, הרופא הראשי של המכון לרפואה משפטית באבו כביר, ואת התנהלות המוסד עצמו.

הרקע לבקשה הוא רקמות שנלקחו מגופות נפטרים ולא נקברו, במסגרת נתיחות לאחר המוות שבוצעו במרכז בין השנים 2000-2001. חלק מהאיברים שנשמרו במכון היו של מפורסמים, בין היתר של הבדרן דודו טופז ששם קץ לחייו ב-2009. בימים אלה מצוי משרד הבריאות בעיצומה של תוכנית "מנוחה בכבוד", שעניינה הטמנת הרקמות שניטלו, במסגרת הליקויים והמחדלים המנהלתיים בהתנהלות המרכז.

בנוסף, לפני כשבוע פנתה הסנגוריה הציבורית ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה נגד המכון ונגד פרופ' היס בחשד להעלמת ראיות ולשיבוש הליכי משפט בפרשת מותו של התינוק דניס אייזן. לפי המכתב שנשלח, חלקים מגופתו של התינוק התגלו במכון אף שהמכון טען כי כל הרקמות נקברו. לטענת אב התינוק, שהורשע בהריגתו, ממצאים אלה היו עשויים להשפיע על תהליך החקירה ועל עונשו שש שנות מאסר.

יש לציין כי אין זו ההסתבכות הראשונה של פרופ' היס; ב-2004 הודח מתפקיד ראש המכון שבו כיהן משנת 1988, בעקבות טענות כי במכון התנהל סחר באיברים, ללא ידיעת המשפחות. למרות המלצת המשטרה להעמיד את הפרופסור לדין, הוחלט לבסוף להעמידו לדין משמעתי בגין "אי ביצוע נהלים וטעויות בשיקול דעת". בנוסף נקשרו בשמו של היס פרשיות משפטיות נוספות, בעקבותיהן פיצתה המדינה את הנפגעים במיליוני שקלים. כל זאת בזמן שהיס הוא אחד משיאני השכר במגזר הציבורי.

ממשרד הבריאות נמסר כי הבדיקה תיערך בתיאום מלא עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה. סגן השר ביקש כי ממצאי הבחינה יועברו לידיו תוך 30 יום, לרבות המלצות למסקנות אישיות ככל שיימצא ויהיה צורך בכך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום