1+1: ביטוח טיסות בהריון

(0)
לדרג

באילו שבועות של ההריון ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל? ומה קורה אם לא ידעת שאת בהריון כשרכשת את הביטוח? כל מה שצריך לדעת כשטסים בשניים

מאת: מערכת zap doctors

על אף ש"הריון איננו מחלה", מצבן של נשים הרות הוא עדיין רגיש ועדין יותר. בריאותה של האשה, בריאותו של העובר ויציבות ההריון אינם מובנים מאליהם, ובתקופת ההריון נדרש מעקב מיוחד, כמו גם משנה זהירות והתנהגות אחראית ומבוקרת. מטבע הדברים אשה בהריון חשופה למצבים רפואיים שונים הקשורים למצבה הייחודי. המצב הזה בא לידי ביטוי גם כשרוצים לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל, וחברות הביטוח מתייחסות באופן מיוחד לנשים הרות ומחילות לגביהן כללים שונים.

"אישה הרה שרוצה לטוס צריכה לקחת בחשבון את כל המצבים הרפואיים העלולים להתרחש, ולנקוט משנה זהירות בעת רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל", אומר אלי הרוש, סמנכ"ל פיתוח עסקי Passport Card מקבוצת DavidShield. על האשה לוודא שפוליסת הביטוח כוללת כיסוי מתאים להריון, בשאיפה למקסימום שבוע מתקדם, עם הגדרות מתאימות בגוף הפוליסה, וחשוב שהיא תכלול גם כיסוי להטסות רפואיות ופינוי בעת הצורך".

מרכיבי הפוליסה

בעת רכישת הפוליסה על האשה להבהיר כי היא בהריון, ולפרט את מצבה הבריאותי ואת שבוע ההריון. ייתכן כי היא תתבקש להציג אישור רפואי מגינקולוג מטפל, המעיד על תקינות ההריון ועל תקינות מצבה הבריאותי. מאחר שפוליסה "רגילה" של ביטוח נסיעות לחו"ל אינה כוללת כיסוי להריון כדבר שבשגרה, יש לבקש מפורשות את הרחבת הפוליסה. "הרחבה כאמור דורשת תוספת לפרמיה", אומר הרוש. "גובה התוספת תלוי במשתנה אחד ויחיד והוא גיל האישה (אם אין שיקול רפואי נוסף). על פי רוב מדובר בתוספת של כ-2-4 דולר ליום".

פוליסת ביטוח, גם אם היא מורחבת ומיועדת לנשים הרות, איננה מציעה כיסוי ביטוחי לכל חודשי ההריון. "גיל ההריון משפיע על הכיסוי הביטוחי של המבוטחת ההרה בעת נסיעה לחו"ל", מסביר הרוש. "הכיסוי הביטוחי תלוי בשבוע ההריון ומוגבל למינימום ולמקסימום, כאשר שבוע ההריון המינימלי והמקסימלי לכיסוי ביטוחי משתנה מאוד מפוליסה לפוליסה ומחברת ביטוח אחת לרעותה. עם זאת, המינימום המקובל הוא מתן כיסוי ביטוחי לנשים שגיל ההריון שלהן הוא משבוע 24 ועד שבוע 32. אין חברות ביטוח ו/או פוליסות ביטוח שמכסות את כל חודשי ההריון".

הריון בהפתעה

שאלה חשובה שנשים רבות שואלות עצמן היא מה הדין במקרה שבו אישה טסה לחו"ל ועשתה ביטוח נסיעות רגיל מבלי לדעת כלל שהיא בהריון. האם יהיה כיסוי להוצאות הרפואיות הכרוכות במצב רפואי הקשור להריון, אם יידרש טיפול רפואי בחו"ל. "ייתכן שיינתן כיסוי רפואי במצב זה, בתנאי שאכן האשה לא ידעה על דבר הריונה", אומר הרוש. "מדובר בנושא רגיש ולא שגרתי, ולכן ראוי שחברת הביטוח תטפל בעניין על פי אמות מידה הגיוניות ובהתאם לנסיבות המקרה, כדי למצוא דרך לסייע למבוטחת".

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח נסיעות לחו"ל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום