רפואה בתשלום? לא, תודה

(0)
לדרג

לפי סקר של הלמ"ס, ל-62% מהישראלים מפריעה העובדה כי ניתן לקבל שירותי בריאות טובים יותר בתשלום. לדבריהם, יש להשקיע בהוספת רופאים ואחיות למערכת

מאת: מערכת zap doctors

מרבית הישראלים (62%) מוטרדים מכך שתמורת תשלום ניתן לקבל שירותי בריאות טובים יותר. כך לפי הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) לשנת 2010 המתפרסם השבוע.

לפי הסקר, עובדה זו מפריעה ל-65% מהנשים ול-58% מהגברים, ל-64% מבני 44-20 לעומת 44% מבני 75 ומעלה, ל-61% מהיהודים לעומת 69% מהערבים.

עוד עולה מהסקר כי למעלה משליש מהאוכלוסייה (37%) סבורים שהנושא העיקרי שבו המדינה צריכה להשקיע כדי לטפל בבעיות הבריאות בישראל הוא הוספת רופאים ואחיות למערכת; כרבע (27%) מציינים את הטיפול הסיעודי בקשישים, כשישית (17%) חושבים שיש לכלול טיפולי שיניים לכלל האוכלוסייה בסל הבריאות .

כפי שהיה אולי ניתן לצפות, יותר בני 65 ומעלה מבני 64-20 סבורים שיש להשקיע בטיפול סיעודי (42% לעומת 24% בהתאמה) והצעירים יותר תומכים בהוספת רופאים ואחיות ובמימון טיפולי השיניים.

כשנשאלו מה ניתן לעשות בתחום המניעה של בעיות בריאות, השיבו 33% כי יש לעודד אורח חיים בריא; 32% סבורים שיש לעודד גילוי מוקדם של מחלות.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום