מעי רגיז: ניסיתם דיקור סיני?

(0)
לדרג

סקירה חדשה מצטרפת למחקרים הסותרים בנוגע לתועלת של אקופונקטורה לטיפול בתסמונת המעי הרגיז. על פי הנתונים, בחלק מהמקרים הדיקור יעיל מתרופות

מאת: מערכת zap doctors

החוקרים חלוקים בדעתם אם דיקור סיני (אקופונקטורה) יכול לסייע לסובלים מתסמונת המעי הרגיז. מסקירה חדשה שפורסמה לאחרונה בכתב העת American Journal of Gastroenterology עולה כי המחקרים שנערכו עד כה בנושא העלו תוצאות סותרות, ומחלקם עולה כי דיקור יעיל יותר מטיפול תרופתי בחולים אלו.

בסקירה הנוכחית מצאו החוקרים חמישה מחקרים קליניים להערכת דיקור סיני בהשוואה לטיפול דמה. אף אחד מחמשת המחקרים לא מצא כי הדיקור היה עדיף בשיפור התסמינים או איכות החיים של החולים. מצד שני, חמישה מחקרים שנערכו בסין מצאו כי חולים דיווחו על תועלת רבה יותר בעקבות הדיקור, בהשוואה לתרופות מסוימות כולל נוגדי שלשולים ותרופות נוגדות דלקת.

החוקרים מסבירים כי במקרים רבים, ניתן לטפל בחולים עם תסמונת המעי הרגיז באמצעות שינויים תזונתיים, בשילוב עם תרופות נגד שלשולים או לעצירות, במשלשלים או תוספי סיבים. כמו כן, ישנן מספר תרופות המיועדות לטיפול בחולים אלו. רופאים לעתים נותנים מרשם לטיפול בנוגדי דיכאון במינון נמוך ובתרופות נוגדות חרדה, אך לתרופות אלו לעתים קרובות תועלת מוגבלת וכן סיכון לתופעות לוואי. שתי גישות שאינן מבוססות על טיפול תרופתי ושהוכחו כיעילות הן טיפול קוגניטיבי-התנהגותי והיפנוזה.

לפי החוקרים, בעתיד, ייתכן כי יש מקום להשוות בין דיקור סיני לטיפולים אחרים, אך לעשות זאת באוכלוסייה כללית יותר של חולים עם תסמונת המעי הרגיז. כמו כן, ניתן לשקול הערכה של ציפיות החולים בתחילת המחקר, באופן זה ניתן יהיה לבחון אם החולים שציפו לשיפור זכו לתועלת רבה יותר מטיפולי דיקור. בשלב זה, מסכמים החוקרים, הנתונים אינם חד משמעיים.

בואו לדבר על זה בפורום מעי רגיש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום