ל"ג בעומר בטוח

(0)
לדרג

מבוגר אחראי ליד המדורה, נעליים גבוהות והיכרות עם כללי הבטיחות באש. כל מה שצריך כדי לעבור את הלילה הזה בשלום

מאת: מערכת zap doctors

הערב (ד') יודלקו ברחבי הארץ אלפי מדורות לקראת ל"ג בעומר. כונני מד"א יסיירו ביניהן כדי לתת מענה לפגיעות החג האופייניות כוויות וקשיי נשימה. ההורים מתבקשים להיצמד למדורות, על מנת להשגיח על האש והילדים.

להלן כמה טיפים לבטיחות במדורה

1. אם האש אחזה בבגדיו של אדם, יש להשכיבו על הקרקע ולגלגלו בעפר או לכבות את האש במים רבים. אפשר גם להחניק את האש על ידי כיסוי הנפגע בשמיכה רטובה או במגבת גדולה, כאשר ראש הנפגע נשאר חשוף.

2. אין להסיר או לתלוש בגדים חרוכים שנדבקו לאזור הכוויה. במקרה של כוויה באזור מוגבל בגוף יש לקרר מיד במים או להניח רטיות קרות ולחות (רצוי סטריליות) על הכוויה. ניתן להשתמש גם בממחטות בד או בבגד. אין לנקב שלפוחיות ואין להסיר עור. כמו כן, אין למרוח על הכוויה משחות או חומרים שונים אחרים. לדברי ד"ר עאמר חוסיין, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו, כוויות הן הגורם הרביעי בשכיחותו לתמותה בילדים, 5.3% ממקרי התמותה.

3. במקרה של חדירת גיץ לעין, מומלץ לשטוף את האזור היטב עם הרבה מים קרים.

4. מומלץ לנעול נעלים סגורות וללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים, כדי להגן על הגוף מפני גיצים וגחלים וכן מעקיצות זוחלים ורמשים שונים הנמשכים לאור ולחום המדורה.

5. ד"ר חוסיין מוסיף ד"ר כי לא מומלץ לישון בתוך שקי שינה סגורים סמוך למדורה, מחשש למלכודת אש ורצוי לקיים את ההפעלות לילדים לצד המדורה, ולא מסביבה. עוד אומר ד"ר עאמר, כי לפני הגשת תפוחי האדמה לילדים יש לוודא שהם אינם חמים מדי לאכילה, מכיוון שירקות חמים עלולים לגרום לכוויות קשות בפה.

6. יש להימנע מלהחזיק משקאות אלכוהוליים בסמוך לאש, או חלילה להשליכם לאש, מחשש להתלקחות. בנוסף, יש להימנע מלהשליך לתוך האש מיכלים, פחיות ובקבוקים שעלולים להתפוצץ ולגרום לנזק רב.

7. בנוסף, כמדי שנה, בשל העשן הסמיך העולה מהמדורות ונושא איתו עפר רב שנחשב למסוכן לבריאות, ממליץ מד"א לקשישים, לנשים בהריון, לפעוטות וכן לחולי לב, ריאות ואסטמה להסתגר בבתים עם חלונות מוגפים.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום