תשלום נוסף עבור טיפול נפשי

(0)
לדרג

לבקשת רה"מ, ועדת הכספים אישרה לקופות החולים לגבות תשלום השתתפות עצמית על טיפולים פסיכותרפיים חיצוניים. המתנגדים: החולים יימנעו מטיפול

מאת: מערכת zap doctors

למרות אישור הרפורמה בשירותי בריאות הנפש, במסגרתה יעברו השירותים לחסות הקופות, חלק מהטיפולים יוותרו מחוץ לתחום. ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול (ב') את בקשתו של ראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, לאפשר לקופות החולים לגבות השתתפות עצמית בגין טיפולים פסיכותרפיים, טיפולים שלא ניתנים במסגרת המרפאות לבריאות הנפש של הקופות.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הסביר כי "הדבר בא כהשלמה לרפורמה בבריאות הנפש שאושרה על ידי הממשלה בשבוע שעבר. האישור לגביית השתתפות עצמית הוא על מחירים שאושרו זה מכבר למכבי שירותי בריאות". סכומי ההשתתפות העצמית שעליהם מדובר עומדים על 50 שקל לטיפול ראשון, ומעבר לו כ-120 שקל השתתפות עצמית ו-55 לטיפול קבוצתי. מדובר בהשתתפות עצמית אך ורק לגבי מטפלים שהם מטפלים עצמאיים וכל השאר יוכלו לעבוד בהסדר עם קופות החולים ואז החולים ישלמו כפי שמשלמים על שאר הטיפולים - תשלום רבעוני.

יו"ר פורום הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים בבריאות הנפש, חנה שטרום כהן, אמרה בדיון כי "מדובר במחירים גבוהים. מדברים על השתתפות עצמית למי שלא ילך למרפאות, אבל מישהו באמת בדק כמה מרפאות יהיו, באיזו פריסה? יוצרים פה מצב בלתי אפשרי מבחינת החולים, שרבים מהם יעדיפו לוותר על הטיפול".

נציג משפחות החולים בבית החולים אברבאנל, מרדכי בסון, הוסיף כי "האישור לגבות השתתפות עצמית הוא המשכה של המדיניות הפוגענית בחולים בתחום בריאות הנפש".

ח"כ שכיב שנאן (העצמאות) הביע התנגדות גם הוא: "מדובר בעוד הכנסת יד לכיסם של אנשים חסרי אמצעים המתקיימים מקצבת נכות ושחלק גדול מכספם הולך על תרופות. מדובר בחלשים ביותר ולא מאפשרים להם לחיות בכבוד".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה)דחה את הטענות, לאחר שלדבריו וידא מול אנשי משרד הבריאות, כי מדובר בתשלום בגין השתתפות עצמית רק על פנייה למטפלים חיצוניים וכי המדינה תעמיד מערך מספיק ומקיף עבור החולים הפסיכותרפיים.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הנפש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום