הלב המלאכותי החליף את החי

(0)
לדרג

בי"ח בילינסון: לראשונה בישראל, לבו של אדם הוצא מגופו ובמקומו הושתל לב מלאכותי. עד היום הושתלו לבבות מלאכותיים כסיוע ללב כושל

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים ביליניסון בפתח תקווה הושתל לב מלאכותי באדם שסבל מאי ספיקת לב קשה. מדובר בהשתלה ראשונה מסוגה שבוצעה בישראל, שכן הלב החי הוצא לחלוטין מגופו של החולה.

החולה, בן 63, הועבר לבילינסון במצב של קריסת מערכות שנגרמה עקב דלקת נגיפית של שריר הלב. לאחר שניסו להציל את חייו, הבינו הרופאים כי הנזק שנגרם ללבו בלתי הפיך וקבעו כי הפתרון היחידי להצלתו הוא השתלת לב. בשל מצבו הקריטי, הרופאים העריכו כי גופו לא יוכל לעמוד בניתוח השתלת לב ולכן הוחלט להשתיל בגופו לב מלאכותי עד להשתלת לב עתידית.

השתלת הלב המלאכותי בוצעה על ידי צוות של מנתחי חזה ולב, קרדיולוג, מרדימים, אחות ומתאמת לב מלאכותי וכן בסיועו של מומחה מחו"ל. הניתוח, בראשותו של ד"ר בנימין מדליון, מנהל יחידת השתלות לב וריאה במערך ניתוחי לב חזה, כלל מספר שלבים: תחילה חובר החולה למכונת לב-ריאה, המבצעת את פעולת הלב במהלך הניתוח, ובמקביל בוצע ניתוק החולה ממכונת ההנשמה, כריתת הלב החי השתלת הלב המלאכותי ולבסוף ניתוק ממכונת הלב ריאה.

ד"ר מדליון: "הלב המלאכותי שהושתל בגופו של הגבר משמש תחליף ללב שכשל. זאת בשונה מהלבבות המלאכותיים בהם השתמשו עד היום בישראל, הנותנים תמיכה בלבד ומיועדים לסיוע בעיקר לחדר שמאל. מערכת זו מחליפה את כל פעולת הלב המורחק מגופו של החולה, בשני חדרי הלב".

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום