אין קשר בין קפה לפסוריאזיס

(0)
לדרג

במחקר שבו השתתפו יותר מ- 82 אלף נשים, נמצאו כי לצריכת הקפה אין השפעה על התפתחות מחלת העור. זאת בניגוד לצריכת בירה וסיגריות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

תחילה גילו החוקרים כי שתיית בירה קשורה להופעת פסוריאזיס, אחר כך התריעו על כך שמחלת העור יכולה להיגרם גם מסיגריות; והנה, סופסוף נמצא הרגל שלא קשור להופעת המחלה - שתיית קפה. כך לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of Dermatology.

חוקרים מבוסטון סברו בתחילת המחקר כי לאור התכונות האנטי דלקתיות של הקפאין, החומר יאפשר הגנה מפני המחלה. במטרה לבחון אם לצריכת קפאין השפעה ממשית על הסיכון להתפתחות מחלת העור, בחנו החוקרים נתונים של יותר מ-82,000 אחיות שהשתתפו בסקר בריאות לאומי בארה"ב. בשנת 1991 מילאו כל המשתתפות שאלון באשר לצריכת המזון והמשקאות היומית. במהלך 14 השנים הבאות, קרוב ל-1,000 נשים פיתחו פסוריאזיס.

בתחילה, נראה היה כי הסיכון מעט גבוה יותר בנשים שצרכו כמות גדולה של קפאין, בין אם מקורו היה בקפה, בתה, במשקאות קלים או בשוקולד. עם זאת, בבחינה מעמיקה יותר התברר שנשים שנהגו לשתות קפה נטו גם לעשן יותר מנשים שצרכו כמות קטנה של קפאין.

מחקרים מוקדמים שנערכו הצליחו לקשור בין פסוריאזיס לעישון סיגריות, לכן כאשר נתון זה נלקח בחשבון, היה ניתן לבודד את הקשר בין קפאין לפסוריאזיס. כאמור בשלב זה לא נמצאה השפעה כלשהי של קפאין על בעיות העור.

בניגוד לשתיית בירה ועישון סיגריות, מסכמים החוקרים, מתוצאות המחקר הנוכחי עולה כי צריכת קפה אינה כרוכה בסיכון מוגבר להתפתחות פסוריאזיס. זאת למרות מחקרים קודמים שאף הרחיקו לכת והצביעו על תועלת בעקבות חשיפה ישירה של העור לקפאין בחולי פסוריאזיס.

בואו לדבר על זה בפורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום