זהירות, "מיילדות" ללא רישיון

(0)
לדרג

לידת בית: משרד הבריאות מתריע על תופעה של מיילדות ללא רישיון המסכנות את חיי האם והתינוק. במקרה האחרון מצבה של היולדת הסתבך, הילד עדיין מאושפז

מאת: מערכת zap doctors

למרות הטרנד המתחדש של לידה בבית, במשרד הבריאות מבקשים מהציבור לנהוג במשנה זהירות. כך למשל דווח על אשה שלידתה הסתבכה, היולדת איבדה דם רב והיילוד נולד לא נושם. השניים נשלחו באופן דחוף לבית חולים, כשהתינוק עדיין מאושפז בטיפול נמרץ.

מבדיקת המקרה התברר כי הלידה לוותה על ידי אחות שאינה רשומה בפנקס המיילדות ולכן לא מוסמכת כלל לקבל את הלידה. יש לציין כי היה מדובר ביולדת ששתי הלידות הקודמות שלה הסתיימו בניתוחים קיסריים, מצב המחייב שיקול דעת מקצועי לגבי היתכנות לידה רגילה.

לפי משרד הבריאות, אותה אשה, הפועלת באזור ירושלים, מסכנת את היולדות והתינוקות. האשה מציגה עצמה כמיילדת גם באתרי אינטרנט של מיילדות בית, אף שאין בידה רישיון לכך.

"אנו רוצים להזהיר את הנשים ההרות המתכננות לידות בית, ומבקשים לבדוק היטב את תעודות המיילדות ולוודא שכל התנאים ללידה בטוחה בביתן יישמרו", נכתב בהודעת משרד הבריאות. בנוסף ציינו כי רוב הלידות בישראל מתרחשות בבתי חולים, שבהם עובדים רופאים מומחים ומיילדות מוסמכות, המצוידים בציוד מתאים ואפשרות לתת מענה רפואי הולם באם מתרחשים סיבוכים במהלך הלידה.

חוזר משרד הבריאות בעניין לידות הבית.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום