זהירות! יום העצמאות

(0)
לדרג

מנגלים רותחים, זיקוקים מתפוצצים וספריי סבון רעיל בתוך העיניים. איך תשמרו על בריאות הילדים ביום העצמאות?

מאת: מערכת zap doctors

אירועי יום העצמאות המתקיימים בכל רחבי הארץ, מלווים באופן מסורתי בזיקוקים, מנגלים לוהטים, ותרסיסי קצף העלולים לגרום נזק לחוגגים. תרסיסי קצף ושלג לבדם גורמים מדי שנה לפגיעות בקרב עשרות ילדים.

מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו, ד"ר עאמר חוסיין, אומר כי מדי שנה מגיעים לחדר המיון ילדים שנפגעו במהלך החג משימוש בתרסיסי קצף ושלג, זיקוקי דינור, מנגלים ושיפודי עץ.

ד"ר עאמר מדגיש כי יש להישמר ממנגלים חמים ומזיקוקים שעלולים לגרום לכוויות; "יש להתרחק ממקום פיצוץ הזיקוקים על מנת להימנע מפגיעות. לממנגלים, חשוב לשים לב שהמנגל יציב כדי שלא יתהפך בזמן השימוש. בשום אופן אין לאפשר לילדים 'לטפל' במנגל או להסתובב לידו ברגליים יחפות. ילדים עלולים לדרוך על גחלים או להיפצע מחפצים וחרקים מסוכנים. בנוסף, אין להשליך על הרצפה שיפודי עץ משומשים, שאריות הבשר שעליהם בתוספת לכלוך מביאים להיווצרות חיידקים, ואם בטעות דורכים על שיפוד כזה עלול להיווצר זיהום המחייב טיפול אנטיביוטי ואף זריקת טטנוס", אומר ד"ר עאמר.

לא לשכוח מים

עוד מוסיף ד"ר עאמר, כי במהלך טיולי החג והמנגלים חשוב מאוד להצטייד בכמויות גדולות של שתייה, במיוחד בימים חמים שבהם מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להתייבש.

ד"ר יוסף פיקל, מנהל מחלקת העיניים מוסיף כי תרסיס קצף עלול להוביל לאשפוז. התרסיס הוא תערובת דביקה של סבון וחומרים כימיים רעילים, שבמגע עם העיניים יוצרים תחושת צריבה קשה. ד"ר פיקל מסביר, כי החומר הכימי שבספריי עלול לגרום לנזק בלתי הפיך, כוויה של קרנית ולחמיות העין, דבר הגורם לכאב עז, מקשה על עצימת העין ועלול לנטרל את העין ליממה ואף יותר.

"לפני השימוש בתרסיס קצף יש לבדוק שהוא אכן מאושר על ידי מכון התקנים, לקרוא את ההנחיות שעל הבקבוק המדגישות שלא להתיז לכיוון העיניים ולהימנע משימוש במקומות הומים וצפופים" אומר ד"ר פיקל. בנוסף מדגיש ד"ר פיקל, כי חייבת להיות השגחה צמודה על הילדים הקטנים כשמגיעים למקום הבילוי. לדבריו, אם יש פגיעה מתרסיס קצף המצריכה טיפול רופא, עדיף להביא לחדר המיון גם את בקבוק התרסיס, על מנת שהצוות הרפואי יוכל להעניק טיפול מיטבי בהתאם לסוג החומרים הנמצאים בתרכובת התרסיס.

בנוסף, ממליץ ד"ר פיקל להתרחק מעשן הזיקוקים שעלול לפגוע בעיניים, ולגרום לצריבה ולדמע של שעות רבות, במיוחד לבעלי עדשות מגע.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום